Barcelona

Els importadors confirmen l'interès per ser al Saló de l'Automòbil de Barcelona

El Saló de l'Automòbil de Barcelona està en perill. Després de 90 edicions, aquest any la crisi econòmica el podria fer encallar, tot i que els organitzadors i les administracions asseguren que es farà. Aquest dimecres, les 15 marques representades per l'Associació de Fabricants d'Automòbils van decidir no assistir al saló per culpa de la crisi. Per contra, l'Associació d'Importadors d'Automòbils ha assegurat que la majoria de les marques que representa, com ara Toyota, Mitsubishi, Fiat, Lancia o Alfa Romeo, tenen molt interès per ser-hi, si bé encara no se n'ha confirmat oficialment la presència. L'alcalde de Barcelona ha demanat a les automobilístiques que no desaprofitin l'aparador que representa el saló, especialment en aquest moment.

Actualitzat
L'any 2007, més d'un milió de persones es passejaven pel Saló de l'Automòbil de Barcelona. Llavors hi havia 171 expositors i 44 marques de cotxes. Ara, en canvi, la crisi ha fet saltar totes les alarmes. Els 15 fabricants instal·lats a l'Estat, representats per l'Associació de Fabricants, l'Anfac, han assegurat que no hi assistiran perquè consideren que seria incoherent anar de fira quan tenen tantes dificultats per sobreviure i quan a tot l'Estat s'estan aplicant expedients de regulació d'ocupació que ja afecten més de 100.000 treballadors.

Per contra, l'Associació d'Importadors d'Automòbils, l'Aniacam, ha assegurat en declaracions a Catalunya Ràdio que la majoria de les marques que representa, com ara Toyota, BMW, Jaguar, Mitsubishi, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Suzuki i Honda, sí que assistiran al Saló de l'Automòbil de Barcelona. Hores més tard, però, fonts de les firmes automobilístiques BMW, Jaguar, Mini, Chrysler, Jeep, Dodge, Land Rover i Porsche han declarat que tampoc no tenen previst acudir-hi.

El president de l'Aniacam, Germán López Madrid, reconeix que el fet que marques com Seat, Nissan, Peugeot o Citroën no assisteixin al saló és negatiu però està segur que, malgrat tot, el Saló de l'Automòbil s'acabarà fent.

El president del saló, Enric Lacalle, ha iniciat contactes individuals amb els fabricants per fer-los repensar la decisió. La Generalitat i també l'Ajuntament de Barcelona, conscients de l'impacte econòmic que té, donen el seu suport a les marques en les negociacions amb el govern central, però també els demanen que recapacitin. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha qualificat de molt greu la decisió presa per l'Anfac.

Qui també ha parlat del Saló de l'Automòbil ha estat el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, al Comitè Nacional del sindicat. Ha dit que els fabricants hi haurien de ser presents, ja que és una manera de reactivar la venda de vehicles. També s'ha referit a l'actitud del Ministeri d'Indústria respecte a la continuïtat de Nissan a Catalunya. Diu que és greu que el govern espanyol no conegui els plans de tancar la planta que Nissan té a Tànger, que seria una bona opció per a la factoria de la Zona Franca. Tampoc entén que la resposta a la petició d'avals sigui un "no".

Anar al contingut