Fi de la vaga

Els gruistes catalans desconvoquen la vaga després de quinze dies i 454 cotxes a les carreteres

La vaga de grues ja és història, com a mínim fins a Setmana Santa. Això és el que es deriva de la decisió que han pres les associacions catalanes d'empreses d'assistència, que han ratificat, així, la proposta de les patronals de gruistes de desconvocar la vaga. Els gruistes de les quatre demarcacions catalanes ja hi han donat suport i ara s'obre un termini de negociació amb les companyies per actualitzar les tarifes. Si en aquest temps no s'arriba a una entesa, la mobilització tornarà a posar-se en marxa. En els vuit dies de vaga, més d'un miler de vehicles s'han quedat sense servei a les carreteres espanyoles.

Actualitzat
La imatge de cotxes accidentats abandonats a la carretera per efectes de la vaga de grues passarà a millor vida aquest dissabte perquè les organitzacions territorials de les quatre demarcacions catalanes han ratificat la desconvocatòria proposada per les dues associacions majoritàries d'àmbit estatal. A les assemblees que s'han celebrat a Bellaterra, Balaguer i Girona, s'ha donat molta importància a la unitat de criteris i d'acció en tot el sector per fer front a les coaccions de les companyies asseguradores. De moment, el País Basc ja ha anunciat que mantindrà l'aturada i a Saragossa, on aquest divendres es va fer una concentració de grues, han protestat per la petició de finalitzar la vaga. L'aturada es va desconvocar després de la reunió que van mantenir aquest divendres a la tarda les empreses d'assistència en carretera amb responsables de la Direcció General de Trànsit i la d'Assegurances. Trànsit va demanar formalment la desconvocatòria a causa de la complicada situació que es viu a les carreteres espanyoles pel mal temps. De fet, empreses d'assistència de les comunitats més afectades pel temporal, com ara Navarra i Galícia, ja havien començat a treballar. Aneac i Cepas proposen al sector negociar amb les companyies una actualització de les tarifes en funció d'un estudi de costos independent fet per dues consultores, tal com demanava el sector. Actualment, es paguen de mitjana uns 22 euros i els empresaris d'asistència, avalats per aquests estudis, en demanen el doble. La protesta, però, continuarà per Setmana Santa si abans no s'ha resolt el conflicte amb les asseguradores. De fet, a Girona i a Lleida han donat deu dies de temps perquè les asseguradores els facin cas. Si no, es negaran a donar servei a les que no s'hagin assegut a negociar. Durant els 8 dies que ha durat la vaga, més d'un miler de vehicles s'han quedat sense servei a les carreteres espanyoles, uns 450 a la xarxa viària catalana.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut