TGV

Els geòlegs d'Aragó alerten que mantenir l'actual traçat del TGV a Saragossa és una temeritat

Torna a ser notícia el TGV entre Madrid i Lleida, que hauria d'haver entrat en funcionament ja fa uns mesos. L'última data que ha donat el Ministeri de Foment és a finals d'aquest mes de maig, cosa que, de moment, sembla improbable. Però la notícia del TGV arriba d'Aragó. Els geòlegs aragonesos han tornat a insistir en els riscos que suposa mantenir l'actual traçat del TGV al pas per Saragossa. Segons diuen, és una temeritat, perquè els terrenys són inestables.

Actualitzat
El 24 de febrer es va fer el primer viatge promocional del TGV que havia d'unir Saragossa i Lleida. Els tres dies següents es van fer tres viatges més. En total, doncs, el TGV va fer el recorregut Saragossa-Lleida quatre vegades. Però cap més. De seguida es va comprovar que el tren tremolava massa i que, en diversos punts del recorregut, la via no era gaire estable. El govern espanyol va atribuir els contratemps a sabotatges i a obres properes ordenades pel govern aragonès. Per aquest motiu, el GIF, l'òrgan de gestió d'infraestructures ferroviàries, va ordenar aturar els viatges i resoldre els problemes d'estabilitat del traçat. Unes reparacions que, segons el GIF, han d'estar acabades el 30 de maig. Ara, tot just quinze dies abans, el Col·legi de Geòlegs d'Aragó ha volgut informar públicament que la inestabilitat de les vies del TGV no és deguda a sabotatges o a obres pròximes, sinó a les sèquies i els aqüífers que hi ha al sud de Saragossa, just per on passa la via del TGV. Si no es fan plataformes, segons els geòlegs, les probabilitats de despreniments i d'accidents ferroviaris són altíssimes. Per tant, diuen, la posada en marxa del TGV s'ha de posposar.
Anar al contingut