Els forners lleidatans confien vendre uns 200.000 tortells de reis, mantenint les vendes de l'any passat

Els forners lleidatans confien vendre uns 200.000 tortells de reis, mantenint les vendes de l'any passat

Els forners lleidatans confien vendre uns 200.000 tortells de reis, mantenint les vendes de l'any passat

ACN Lleida.-El Gremi de Forners de les Terres de Lleida preveu mantenir les xifres de l'any passat i assolir novament aquesta campanya 2017 la venda d'uns 200.000 tortells de reis al conjunt de la demarcació. La majoria, entorn del 60%, seran farcits de nata, mentre la resta es repartirà entre trufa, xocolata, crema i massapà, al marge dels tortells aptes per a diabètics i celíacs. La principal novetat és que tots els tortells elaborats pels forners lleidatans s'acompanyaran amb una targeta amb la imatge dels Reis Mags amb les vestimentes que porten a la ciutat de Lleida, acompanyada per la Seu Vella al fons, dissenyada pel dibuixant lleidatà Oriol Caminal. Un any més el president dels forners lleidatans, Manel Llaràs, ha tornat a denunciar l'"abús" d'additius del producte que comercialitza la gran distribució sota la forma i nom de tortell de reis i, per això, recomana als consumidors que apostin pels forns i pastisseries de tota la vida a l'hora d'adquirir el tortell.

Els forners lleidatans confien vendre aquesta campanya uns 200.000 tortells de reis, mantenint d'aquesta manera les vendes del 2016 les quals "ja van ser molt bones". El president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Manel Llaràs, ha destacat que "l'efecte calendari no perjudica enguany ja que el dia de reis s'escau en divendres" i "si hi ha gent que vol marxar de Lleida a passar uns dies a una segona residència s'empotarà el tortell del seu forn habitual", ha explicat. Un any més i a diferència d'altres indrets del país, la majoria dels tortells de reis que es vendran a les comarques lleidatanes seran els farcits de nata, entorn d'un 60% del total. La resta seran de trufa, xocolata, crema, massapà o amb farcits combinats al gust del client. De la mateixa manera que en anys anteriors, els forners lleidatans segueixen elaborant també tortells de reis aptes per a persones diabètiques i celíaques. La principal novetat d'aquesta campanya és que els tortells elaborats pels forners de la demarcació de Lleida s'acompanyaran, a més de la tradicional corona -i de la figureta i la fava-, amb una targeta amb la imatge dels Reis Mags de la ciutat Lleida, amb la Seu Vella de fons, il·lustració que ha estat dissenyada pel dibuixant lleidatà Oriol Caminal. La imatge també es veurà als forns adherits al Gremi en forma de cartell per promocionar la venda de tortells de reis. L'objectiu d'aquesta iniciativa, endegada pel Gremi de Forners de Lleida amb el suport de l'Ajuntament de Lleida, és apropar els consumidors i esdevenir un tret diferencial per mostrar que es tracta d'un producte de proximitat i del territori, segons ha dit Llaràs. Per la seva banda, Caminal -que en els darrers anys també s'ha encarregat de dissenyar la imatge de la cavalcada de Lleida- s'ha mostrat content per haver estat escollit per dissenyar la imatge de la campanya dels forners lleidatans del tortell de reis. Així mateix, ha explicat que ha triat per a la imatge les vestimentes que porten els Reis Mags durant la cavalcada de Lleida i la Seu Vella per representar "el far de Ponent" que suposa el monument. Denúncia l'"abús" d'additius dels tortells de la gran distribucióEl president dels forners lleidatans ha tornat a aprofitar la presentació de la campanya del tortell de reis per denunciar l'"abús" d'additius en els tortells de reis que comercialitza la gran distribució ja que "es poden trobar fins a 114 ingredients, un 80% dels quals són additius que s'afegeixen al producte". Per això, Llaràs ha demanat als consumidors perquè abans d'adquirir el tortell mirin en l'etiqueta els ingredients amb què s'ha preparat i, en aquest sentit, ha fet una crida perquè apostin per comprar el tortell de reis als forns i pastisseries habituals, "un producte sa i tradicional" i del qual ha remarcat que té una caducitat molt curta a diferència dels comercialitzats per la gran distribució.