Els familiars d'avis de cinc residències denuncien deixadesa i falta de personal

Els familiars es queixen de la mala atenció que reben els residents
Els familiars d'avis de cinc residències denuncien deixadesa i falta de personal
Barcelona

Els familiars d'avis de cinc residències denuncien deixadesa i falta de personal

Els familiars es queixen de la mala atenció que reben els residents
Eva Rodríguez Actualitzat
Imatges de com una familiar va trobar la seva mare quan la va anar a veure a la residència

Imatges de com una familiar va trobar la seva mare quan la va anar a veure a la residència

Familiars dels residents de cinc centres per a gent gran de Barcelona cogestionades per una filial de la constructora OHL denuncien el presumpte maltractament als avis per la falta de personal i la deixadesa de les instal·lacions. A les cinc residències que INGESAN i ASPROSEAT cogestionen a Barcelona hi ha actualment ingressades unes 500 persones. 

Uns quants treballadors i extreballadors també s'han unit a la denúncia dels familiars explicant el que allà veien.

"Una de les coses que em van sorprendre és que les companyes del torn de nit em passessin el torn amb els pacients defecats o orinats. L'ordre del meu coordinador era que per torn es fes servir un sol bolquer."

La Generalitat, titular de les cinc residències, va adjudicar-ne la gestió el 2016 a aquestes empreses. Segons María José Carcelén, portaveu de la Coordinadora de Familiars, la situació es va agreujar fa uns mesos, amb una notable reducció de personal i falta d'higiene i manteniment.

"Per a nosaltres és d'absolut maltractament. Quan un avi arriba a urgències deshidratat, amb infeccions d'orina... S'estan produint morts horroroses però no perquè els mati, els mata la situació.

♦ La patronal de les residències d'avis denuncia que estan en una situació insostenible

Les empreses gestores, en un comunicat, es defensen dient que compleixen les ràtios de personal per resident i totes les condicions estipulades, mentre que Cesc Iglesies, secretari general d'Afers Socials i Famílies de la Generalitat, accepta que sí que s'han detectat deficiències organitzatives i es planteja no renovar-los el contracte.

"Durant el 2017 solucionarem aquesta qüestió i pel que fa el 2018 ens plantejarem elaborant uns plecs i, si és el cas, nous concursos."

De moment, la coordinadora dels familiars dels cinc centres per a gent gran afectats ja ha recollit unes 15.000 firmes per denunciar la situació i no descarta portar el cas a la fiscalia.

VÍDEOS RELACIONATS