Els fabricants de cotxes hauran de col·laborar més estretament amb els tallers independents

Els tallers independents, o tallers multimarques, podran optar a reparar els cotxes nous. Fins ara això no era possible perquè les cases oficials no els donaven prou informació tècnica de les novetats, cosa que obligava a portar els vehicles als concessionaris oficials. Una normativa europea, que entrarà en vigor després de l'estiu, n'ha aplanat el camí. Això sí, aquests tallers independents hauran de complir uns mínims de qualitat o, en cas contrari, dedicar-se als vehicles vells.
Els fabricants de cotxes hauran de col·laborar més estretament amb els tallers independents
A partir de l'estiu

Els fabricants de cotxes hauran de col·laborar més estretament amb els tallers independents

Els tallers independents, o tallers multimarques, podran optar a reparar els cotxes nous. Fins ara això no era possible perquè les cases oficials no els donaven prou informació tècnica de les novetats, cosa que obligava a portar els vehicles als concessionaris oficials. Una normativa europea, que entrarà en vigor després de l'estiu, n'ha aplanat el camí. Això sí, aquests tallers independents hauran de complir uns mínims de qualitat o, en cas contrari, dedicar-se als vehicles vells.
Reparar qualsevol model de vehicle, sigui de la marca que sigui, no és fàcil, perquè requereix un coneixement de tots els models del mercat. La tecnologia avança molt de pressa i cada any s'incorporen novetats. Canviar una corretja de distribució no és una feina especialment complicada, però necessita un ajust específic. Els mecànics, en aquests casos, agraeixen tenir un manual tècnic del fabricant. Els mecànics independents es queixen que moltes vegades no és fàcil aconseguir aquests manuals, tot i que un reglament europeu de l'any 95 insta els fabricants a facilitar informació tècnica. ASOTEC, l'associació tècnica d'automoció, ha volgut resoldre aquest problema i s'ha creat una biblioteca amb manuals de diferents models que se serveixen als associats a través del fax. Els fabricants de vehicles fins ara treballaven exclusivament amb els seus concessionaris. Però un nou reglament comunitari obligarà els fabricants, a partir de l'octubre vinent, a treballar també amb els tallers independents. Això sí, hauran d'adaptar-se a uns estàndards de qualitat que fixarà la marca. Aquest nou reglament permetrà als tallers independents accedir no tan sols als manuals tècnics, sinó també a les eines específiques de cada marca i a la formació. Segons Francesc Faura, president de la Federació Catalana de Tallers, els tallers que no arribin a aquests estàndards no els quedarà cap més remei que especialitzar-se en la reparació dels vehicles més vells.