Els experts debaten les competències bàsiques que haurien d'assolir els estudiants europeus

Els joves catalans, i els europeus en general, estudien matèries poc pràctiques; sembla que s'haurien de canviar algunes coses. Per exemple, interpretar el mapa d'una ciutat o el prospecte d'un medicament potser és més important que aprendre's de memòria una llista de reis. Amb arguments com aquests, centenars d'experts es reuneixen fins demà en un congrés internacional a Barcelona.
Els experts debaten les competències bàsiques que haurien d'assolir els estudiants europeus
Educació

Els experts debaten les competències bàsiques que haurien d'assolir els estudiants europeus

Els joves catalans, i els europeus en general, estudien matèries poc pràctiques; sembla que s'haurien de canviar algunes coses. Per exemple, interpretar el mapa d'una ciutat o el prospecte d'un medicament potser és més important que aprendre's de memòria una llista de reis. Amb arguments com aquests, centenars d'experts es reuneixen fins demà en un congrés internacional a Barcelona.
Ja fa un parell d'anys que, cap al mes de maig, els estudiants de secundària s'enfronten amb una prova de competències bàsiques. Es tracta d'avaluar els seus coneixements respecte a una sèrie de temes lingüístics, matemàtics i socials que es consideren imprescindibles. De moment, són exàmens que no puntuen, que només serveixen per saber el nivell dels estudiants i orientar futures polítiques educatives. El debat, però, està obert. Actualment a tot Europa s'estan discutint quines han de ser aquestes competències bàsiques que tots els alumnes han de dominar quan abandonin l'ensenyament obligatori. Fins demà l'hotel Barceló-Sants acull el primer Congrés de Competències Bàsiques. La importància que la comunitat educativa dóna a aquesta qüestió la posen de manifest els més de 700 inscrits, sobretot professors de primària i secundària. Ells són els primers interessats que els currículums s'adaptin a les necessitats i exigències de la societat actual.