Els estudis avalen la connexió dels tramvies en superfície per la Diagonal

Els tècnics han analitzat nou opcions i la connexió en superfície, amb un cost de 175 milions d'euros, és la més factible, segons el govern d'Ada Colau
Els estudis avalen la connexió dels tramvies en superfície per la Diagonal
Barcelona

Els estudis avalen la connexió dels tramvies en superfície per la Diagonal

Els tècnics han analitzat nou opcions i la connexió en superfície, amb un cost de 175 milions d'euros, és la més factible, segons el govern d'Ada Colau
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El govern d'Ada Colau assegura, amb els estudis tècnics a la mà, que la millor opció per connectar el Trambaix i el Trambesòs és fer-ho en superfície, per l'avinguda Diagonal. Més de 50 professionals han analitzat nou opcions de connexió. S'han centrat en quatre i consideren que la més eficient és la que enllaçaria totes dues xarxes actuals per la Diagonal.

  1. La més econòmica és un autobús elèctric de gran capacitat. Aquesta opció, però, és la que captaria menys viatgers, i reduiria molt poc la circulació de vehicles.
     
  2. El traçat del tramvia pels carrers Urgell, Provença i la Diagonal té un cost de 210 milions d'euros, captaria 189.000 usuaris al dia i eliminaria de la circulació prop de 10.000 vehicles.
     
  3. La proposta de fer passar el tramvia per un túnel per sota la Diagonal és la que aconseguiria més viatgers, 236.000, i també trauria del carrer molts vehicles. Això sí, és la més cara.
     
  4. L'opció del tramvia en superfície per la Diagonal, té un cost de 175 milions d'euros, atrauria uns 222.000 usuaris i reduiria en 12.500 els cotxes que hi circulen habitualment.

Fer passar el tramvia per la Diagonal obligarà a eliminar dos carrils de circulació de vehicles, i també es preveu que el tramvia assumeixi els viatgers d'algunes línies d'autobús.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha destaca que el projecte permetrà reduir a la meitat el trànsit a la Diagonal.

Per la seva part, la tinent d'alcalde, Janet Sanz, creu que s'ha demostrat que l'opció "òptima" és unir les dues xarxes per la Diagonal i ha assegurat que el consistori buscarà el màxim consens per tirar endavant el projecte. L'objectiu és començar les obres el 2017, però diversos grups ja han demanat al govern de Barcelona en Comú que prioritzi la posada en marxa de la línia L10 del metro a la Zona Franca.

VÍDEOS RELACIONATS