Els espanyols van incrementar en cinc minuts diaris el consum de televisió el 2004

L'any 2004 va suposar un nou rècord en el consum televisiu, amb una mitjana de 3 hores i 39 minuts diaris per persona, cinc minuts més que l'any passat, segons l'informe anual "Televisió 2004" de la consultora Media Planning. L'informe també assenyala que hi va haver un increment del 4% en les hores de publicitat emesa, amb la qual cosa, la televisió es converteix després d'internet, en el mitjà del qual s'espera un augment de la inversió publicitària. Per altra banda, TVE va cedir el seu lideratge d'audiència a Tele 5.
Els espanyols van incrementar en cinc minuts diaris el consum de televisió el 2004
Nou rècord de consum televisiu

Els espanyols van incrementar en cinc minuts diaris el consum de televisió el 2004

L'any 2004 va suposar un nou rècord en el consum televisiu, amb una mitjana de 3 hores i 39 minuts diaris per persona, cinc minuts més que l'any passat, segons l'informe anual "Televisió 2004" de la consultora Media Planning. L'informe també assenyala que hi va haver un increment del 4% en les hores de publicitat emesa, amb la qual cosa, la televisió es converteix després d'internet, en el mitjà del qual s'espera un augment de la inversió publicitària. Per altra banda, TVE va cedir el seu lideratge d'audiència a Tele 5.
Segons l'informe anual de "Televisió 2004" de la consultora Media Planning, durant l'any 2004 es va batre el rècord de consum televisiu a Espanya, amb una mitjana de 3 hores i 39 minuts per persona, cinc minuts més que l'any 2003.

El mes en què es va consumir més televisió va ser al març, pels atemptats de dia 11 i les eleccions generals, tot i que el maig va ser el mes amb més diferència de l'any anterior, per la boda reial, en la qual la mitjana per espectador de la retransmissió va ser d'una hora i mitja de consum.

Pel que fa a les franges horàries, l'audiència de la matinada i postmatinada s'ha mantingut estable, i en la resta de franges ha crescut.

Però també la publicitat ha pujat durant aquest 2004, amb un increment del 4% de les hores de publicitat emeses. Això es tradueix en el fet que durant les gairebé quatre hores de consum televisiu per persona, se succeeixen 86 anuncis publicitaris, i per tant cada espectador va dedicar 29 minuts a veure publicitat.

Per aquest motiu, la consultora estima que la inversió publicitària en televisió pel 2004 superarà els 2.600 milions d'euros, la xifra més alta de la història, amb un creixement previst del 16%.

Per primer cop, Tele 5 es va situar com a líder d'audiència, amb una quota del 22,1%, tot i que Antena 3 va ser la que va experimentar un creixement major respecte de l'any anterior, amb una pujada d'1,3 punts.

L'informe també destaca la baixada que han tingut els canals autonòmics, especialment la Televisión Canarias, que va baixar 2,4 punts respecte a l'any anterior, i Telemadrid, que va perdre 2,2 punts.

Per últim, els programes preferits del públic van ser el futbol i les sèries nacionals, especialment "Los Serrano", de Tele 5, i "Aquí no hay quien viva", d'Antena 3. Les graelles de programació continuen dominades pel gènere de ficció, que ocupa un 40% del temps, seguit pels programes culturals i la informació, tot i que durant el 2004 van destacar els increments dels percentatges dedicats a la música.