Madrid

Els espanyols consumeixen més hores internet que televisió

Els espanyols ja dediquen més temps a navegar per internet que a mirar la televisió, segons l'estudi que avui ha presentat Mediascope Europe. La diferència és encara lleu però suficient per fer el "sorpasso": 13,6 hores consumint continguts a la xarxa setmanals davant de les 13 hores setmanals escarxofats davant del televisor.

Actualitzat
L'informe situa Espanya en el cinquè lloc del rànquing europeu de consum d'internet, darrere dels danesos (14,6 hores), els britànics, (14,4), els noruecs (14,1) i els portuguesos (14,1).

Més de la meitat dels espanyols, el 58%, fa servir internet de dilluns a diumenge a través de l'ordinador, el mòbil o algun altre giny, quatre punts per sobre de la mitjana europea. El percentatge de noruecs, que són els primers de la llista, és del 86%.

Més de 20 milions d'espanyols entren en la xarxa a través d'un ordinador mentre que un 7% ja ho fa amb el mòbil, l'ús del qual està creixent de manera massiva.

Els joves, al capdavant

Els joves d'entre 16 i 24 anys són els que treuen més profit d'internet, seguits per les persones d'entre 25 i 34, més de deu milions d'espanyols sumant ambdós trams d'edat. Els més grans de 55 anys es mantenen a la cua i tot just superen els 2,5 milions d'internautes. Onze milions d'usuaris són homes i uns nou milions són dones.

El consum d'internet és major durant la setmana que els dissabtes i els diumenges, conclou l'estudi de Mediascope Europe, segons el qual el consum de televisió s'ha reduït en tots els segments d'edat, encara que especialment entre les persones d'entre 25 i 34 anys. No obstant això, posa de manifest que el 21% dels espanyols i el 28% dels internautes consumeixen internet i televisió de forma simultània.

Menys seguidors de la ràdio i els diaris

L'estudi d'abast europeu també analitza el consum de continguts mitjançant altres modalitats. I conclou que els espanyols dediquen unes 12,6 hores setmanals a escoltar la ràdio, unes 4,6 a llegir diaris i només 3,6 per a les revistes. Les dades demostren que aquests consums es troben en recés a Europa.

El consum de televisió augmenta amb l'edat i és fàcil comprovar-ho amb una dada prou contundent: els "teleaddictes" entre els més grans de 55 anys són més del 80% mentre que en el grup d'edats compreses entre els 16 i els 24 anys tot just supera el 50%.

L'estudi ha investigat sobre l'accés a internet a través del mòbil i ha arribat a la conclusió que està més estès entre els espanyols d'entre 25 i 44 anys, i més entre els homes (26%) que entre les dones (11%).

La banda ampla, destaca el treball d'investigació, sembla consolidada a Espanya, ja que el 90% dels enquestats la fan servir per accedir a internet.

Informar-se i comunicar-se amb altres

Informar-se i comunicar-se són els motius principals per utilitzar internet i entre els webs més visitats hi ha les pàgines de notícies, el consum de música i pel·lícules, els llocs sobre viatges i els que ajuden a organitzar les vacances.

Els internautes espanyols es connecten de forma majoritària des de casa (90%). Les altres localitzacions són secundàries, com ara la feina (41%), els col·legis, els instituts o les facultats universitàries (8%) i els cibercafès (5%).

L'estudi és una iniciativa de l'Associació Europea de Publicitat Interactiva (EIAA), principal organització comercial paneuropea per a venedors de mitjans interactius i proveïdors de tecnologia i enguany ha tancat la setena edició, que avui s'ha presentat a Madrid.
Anar al contingut