Els equips de rescat descarten més supervivents i xifren en més de 600 els morts a Bangla Desh

El balanç de víctimes del naufragi del ferri de Bangla Desh pot ser de més de sis-centes persones mortes, un cop els equips de rescat han descartat que hi hagi més supervivents. La xifra, però, és aproximada perquè ningú no sap quanta gent viatjava al vaixell. En tot cas, sembla que el passatge com a mínim era el doble del que estava permès.
Els equips de rescat descarten més supervivents i xifren en més de 600 els morts a Bangla Desh
Bangla Desh

Els equips de rescat descarten més supervivents i xifren en més de 600 els morts a Bangla Desh

El balanç de víctimes del naufragi del ferri de Bangla Desh pot ser de més de sis-centes persones mortes, un cop els equips de rescat han descartat que hi hagi més supervivents. La xifra, però, és aproximada perquè ningú no sap quanta gent viatjava al vaixell. En tot cas, sembla que el passatge com a mínim era el doble del que estava permès.
Ja no hi ha esperances de trobar supervivents entre els més de 600 desapareguts en el naufragi d'un ferri, dimarts a la nit, al sud-est de Bangla Desh. Les famílies es desesperaven en sentir dir als equips de rescat que amb els forts corrents era difícil trobar supervivents. Però és que, a més, les autoritats no els podien confirmar si els seus familiars anaven al ferri o no. L'absència de registres de bitllets i la sobrecàrrega de passatgers que duia el vaixell, cosa que és habitual a la regió, fan impossible saber el nombre de víctimes que ha causat aquest desastre. Els que es van poder salvar, uns dos-cents passatgers, han explicat que moltes persones van embarcar a l'últim moment i que al vaixell hi podrien haver anat uns 900 viatgers quan només en podia portar 430. En el moment del naufragi, cap a mitjanit, molts dormien. La majoria no van poder sortir i es van enfonsar amb el ferri. El vaixell havia sortit de Dacca, la capital de Bangla Desh i es dirigia cap al sud quan va naufragar a Chandpur, una zona de turbulències, on conflueixen tres rius, i especialment perillosa en aquesta època de pluges monsòniques, quan els rius baixen amb molta aigua i són freqüents les inundacions. A l'abril, les autoritats de Bangla Desh van restringir la navegació de ferris després de cinc accidents en poc més de vint dies. Però els ferris són el principal mitjà de transport en un país travessat per uns 230 rius i amb poques carreteres i ponts. En els últims 25 anys, hi ha hagut 250 naufragis de ferris, on han mort milers de persones.

NOTÍCIES RELACIONADES