Els empresaris del sector turístic de Lleida estan convençuts que l'AVE els beneficiarà

Els empresaris del sector turístic de les comarques de Lleida estan convençuts que la posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Lleida i Madrid, que té prevista la seva arrencada a partir de dissabte que ve, els beneficiarà a l'hora d'atraure visitants i clients de diferents punts d'Espanya. No obstant reconeixen que els efectes d'afluència de públic no seran immediats en tot el territori lleidatà en no estar consolidades encara connexions de transport públic o privat des del pla al Pirineu, principal pol turístic.
Els empresaris del sector turístic de Lleida estan convençuts que l'AVE els beneficiarà
Lleida

Els empresaris del sector turístic de Lleida estan convençuts que l'AVE els beneficiarà

Els empresaris del sector turístic de les comarques de Lleida estan convençuts que la posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Lleida i Madrid, que té prevista la seva arrencada a partir de dissabte que ve, els beneficiarà a l'hora d'atraure visitants i clients de diferents punts d'Espanya. No obstant reconeixen que els efectes d'afluència de públic no seran immediats en tot el territori lleidatà en no estar consolidades encara connexions de transport públic o privat des del pla al Pirineu, principal pol turístic.
La que sí que detectarà ràpidament l'impacte de la posada en marxa de la línia de l'AVE és la ciutat de Lleida, segons coincideixen els empresaris d'aquest sector, ja que en un primer moment de l'arrencada d'aquesta infraestructura molts dels moviments dels passatgers són per visitar les ciutats del recorregut de la línia per passar-hi, per exemple, un cap de setmana. El president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Jaume Marimon, va dir que la ciutat de Lleida, per ser la primera ciutat de la província que notarà els efectes positius de la posada en funcionament de la línia d'alta velocitat, ha d'apressar-se a construir el projectat Palau de Congressos, que està previst que s'aixequi molt a prop de l'estació de RENFE de Lleida, on tindran parada els AVE. Aquest equipament ha d'acollir congressos de diferents disciplines, reunions de professionals i també funcionar com a centre de negocis, precisament un dels segments que més visitants atrauen a les ciutats. "Lleida necessita urgentment el Palau de Congressos", va sostenir Marimon, que va afegir que la ciutat "ha de ser prou àgil per atraure el màxim nombre de persones", i després animar-los que visitin el Prepirineu i Pirineu lleidatans. Marimon va destacar que finalment tota l'oferta turística de la ciutat de Lleida i de la resta de comarques lleidatanes serà promocionada de forma conjunta en una mateixa oficina o punt d'informació a l'estació de RENFE de Lleida, precisament on baixaran els viatgers. L'arribada de l'AVE a Lleida ha canviat substancialment la fesomia de l'entorn de l'estació de RENFE. Sens dubte, l'estructura que ara passa a regnar tota aquesta zona és l'enorme marquesina que s'aixeca a l'estació i que protegeix les andanes. La nova instal·lació supera els 400 metres de llarg i cobreix cinc vies de la terminal. El disseny està basat en tres ones decreixents longitudinalment i transversal. L'arribada de l'AVE també suposarà la posada en marxa d'un nou gran vestíbul a l'estació, que passa a denominar-se "Lleida-Pirineus", que una vegada entri en funcionament passarà a ser el punt clau dels moviments de viatgers a l'estació. Una altra infraestructura que està previst construir arran de l'arribada de l'AVE és un aparcament subterrani a la mateixa estació, infraestructura que ara manca ja que els estacionaments són a l'aire lliure i queden insuficients per a l'allau d'usuaris que es preveu. A partir de dissabte 11 d'octubre, Lleida i Madrid tindran per la línia de l'AVE 10 trens diaris per sentit, 4 dels quals seran AVE i els altres 6 seran TALGO Altaria. Actualment l'oferta de serveis ferroviaris entre Madrid i Lleida és de 3 trens. Pel que fa a als temps de viatge, entre Lleida i Madrid es passarà de les cinc hores actuals a un temps de viatge que arriba a les dues hores i 40 minuts en alguns casos, el que suposa una millora del 45 per cent en la durada del recorregut. En referència als preus dels bitllets, el trajecte de Lleida a Madrid costarà 54 euros; de Lleida a Guadalajara, 49; de Lleida a Calataiud, 31, i de Lleida a Saragossa, 24. De la seva banda, el president de la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, Joan Simó, afirma que l'arribada de l'AVE per Lleida "serà un esdeveniment molt important", que iguala l'impacte que es va aconseguir "amb l'arribada del primer tren a la ciutat" fa ara moltes dècades. Per Simó, els sectors econòmics de Lleida que més ràpidament notaran els efectes positius de l'AVE són el comerç, l'hostaleria i la construcció. En aquest últim cas, ja que es preveu que es construeixin més habitatges per l'arribada de nous habitants a la ciutat.

NOTÍCIES RELACIONADES