Els elements essencials que serveixen per sostenir un avió quan s'enlaira no van funcionar al MD-82 de Spanair i cap sistema ho va avisar

Madrid.- L'informe preliminar de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil sobre l'accident de l'avió de Spanair que es va estavellar a l'agost a l'aeroport de Barajas, i on van morir 154 persones, assegura que el grau de deflexió dels flaps, que són els elements que sostenen l'avió quan s'enlaira, van ser de 0º es a dir que no es van desplegar com tampoc ho van fer els slats, que tenen la mateixa funció. L'informe també assenyala que els sistemes d'avís no van alertar el pilot i copilot que existien problemes amb el maquinari. L'avió va aconseguir elevar-se 40 peus amb una 'lleu inclinació a la dreta' i, bruscament cap a la dreta, va descendir i va impactar el terra.
Els elements essencials que serveixen per sostenir un avió quan s'enlaira no van funcionar al MD-82 de Spanair i cap sistema ho va avisar

Els elements essencials que serveixen per sostenir un avió quan s'enlaira no van funcionar al MD-82 de Spanair i cap sistema ho va avisar

Madrid.- L'informe preliminar de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil sobre l'accident de l'avió de Spanair que es va estavellar a l'agost a l'aeroport de Barajas, i on van morir 154 persones, assegura que el grau de deflexió dels flaps, que són els elements que sostenen l'avió quan s'enlaira, van ser de 0º es a dir que no es van desplegar com tampoc ho van fer els slats, que tenen la mateixa funció. L'informe també assenyala que els sistemes d'avís no van alertar el pilot i copilot que existien problemes amb el maquinari. L'avió va aconseguir elevar-se 40 peus amb una 'lleu inclinació a la dreta' i, bruscament cap a la dreta, va descendir i va impactar el terra.