Els dos punts negres de les carreteres catalanes són al Vallès Oriental i a la Selva

La carretera que enllaça l'Ametlla del Vallès i Llerona, al Vallès Oriental, i la que uneix Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, a la Selva, són els trams amb més risc de tenir-hi un accident de la xarxa viària catalana. Un estudi del RACC els ha identificat com els dos punts negres de les carreteres catalanes, després d'analitzar més de 6.200 quilòmetres. Per densitat de circulació, el lloc on hi ha una concentració més alta d'accidents -no només de cotxe, sinó de trànsit en general- torna a ser l'entrada a Barcelona per la C-31, des del Prat de Llobregat. En aquest informe també s'ha comprovat que el risc de tenir un accident de trànsit a Catalunya ha baixat un 7,4% en els últims tres anys.
Els dos punts negres de les carreteres catalanes són al Vallès Oriental i a la Selva
Barcelona

Els dos punts negres de les carreteres catalanes són al Vallès Oriental i a la Selva

La carretera que enllaça l'Ametlla del Vallès i Llerona, al Vallès Oriental, i la que uneix Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, a la Selva, són els trams amb més risc de tenir-hi un accident de la xarxa viària catalana. Un estudi del RACC els ha identificat com els dos punts negres de les carreteres catalanes, després d'analitzar més de 6.200 quilòmetres. Per densitat de circulació, el lloc on hi ha una concentració més alta d'accidents -no només de cotxe, sinó de trànsit en general- torna a ser l'entrada a Barcelona per la C-31, des del Prat de Llobregat. En aquest informe també s'ha comprovat que el risc de tenir un accident de trànsit a Catalunya ha baixat un 7,4% en els últims tres anys.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'informe "EuroRap 2007-2009" apunta que els punts negres són un tram de 2,8 quilòmetres de la BV-1433, que va de l'Ametlla del Vallès a Llerona, que a l'estudi anterior sobre la matèria ni tan sols apareixia entre els deu trams amb més risc, i un d'11,2 quilòmetres de la GI-550, entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, que ja sortia entre els llocs amb més risc.

Per elaborar la llista, el RACC estudia els trams de carretera on es concentren el 86% de desplaçaments amb cotxe i els 75% de morts i ferits greus en accidents. Són 6.262 quilòmetres, una mica més de la meitat de la xarxa viària de Catalunya.

L'informe anterior va ser el primer en què no es va detectar cap punt negre, perquè s'havien eliminat els vigents fins aleshorse. Eren la variant d'Olot (N-260), la GI-512, entre Tordera i Maçanet de la Selva, i la C-35 entre Parets del Vallès i Granollers.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

DOCUMENTS RELACIONATS