Els crims monstruosos de 'The Limehouse Golem' clouen el Festival de Sitges

Els crims monstruosos de 'The Limehouse Golem' clouen el Festival de Sitges

Els crims monstruosos de 'The Limehouse Golem' clouen el Festival de Sitges

Pla mig de l'actriu María Valverde, gesticulant al costat del director Juan Carlos Medina, durant la presentació de 'The Limehouse Golem' al Festival de Sitges. Imatge del 15 d'octubre de 2016. (Horit

Pla mig de l'actriu María Valverde, gesticulant al costat del director Juan Carlos Medina, durant la presentació de 'The Limehouse Golem' al Festival de Sitges. Imatge del 15 d'octubre de 2016. (Horitzontal)

ACN Sitges.-El terror i el suspens de 'The Limehouse Golem', del cineasta Juan Carlos Medina, protagonitzen aquest dissabte la cloenda de la 49a edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges. Aquest thriller victorià ambientat a Londres l'any 1880 comparteix amb l'espectador la investigació policial que porta a terme el detectiu Kildare (Peter Nighy) per posar fi a una sèrie de crims monstruosos del Golem, una criatura mitològica que té atemorits els veïns del ja de per si perillós districte de Limehouse. Medina ha explicat que, des de bon principi, es va sentir atret pel guió d'aquesta història en tant que és un gran apassionat de la novel·la de Peter Ackroyd en què es basa el film. El director ha apuntat que, després d'haver presentat 'Insensibles', va treballar durant prop de tres anys en aquest nou projecte amb l'objectiu de recrear l'univers victorià de la capital britànica i presentar una proposta de l'estil de Jack l'Esbudellador.

Medina ha admès que va trigar entre dos any i mig i tres anys "a aixecar la pel·lícula", buscant finançament i trobant-se amb actors. El director espanyol ha apuntat que no buscava dirigir una cinta estrangera, però va quedar captivat amb la idea de poder dur al cinema una de les novel·les preferides. Juan Carlos Medina ha explicat que volia crear una visió subjectiva d'aquella època, una visió d'una ciutat de Londres "infectada" per artistes com William Blake o John Martin, que en aquella època van crear "un art molt romàntic, gòtic, barroc i molt bell al mateix temps". En resum, endinsar l'espectador en un "malson" més que en una realitat. Segons el director, 'The Limehouse Golem' és un "joc de màscares sobre la identitat" i parla del preu "que estem disposats a pagar per crear-nos un personatge de cara a la societat". Medina ha opinat que la qüestió de la identitat al segle XIX era especialment "cruel i impertinent" respecte de les dones, a qui s'exigia innocència i puresa. Medina ha reconegut que sempre havia estat un gran seguidor de l'actriu María Valverde i que volia presentar-li el repte d'assumir un personatge de 'femme fatale'. La guanyadora del premi Goya a la millor actriu ha afirmat que necessitava un "rol maligne" i alliberador, malgrat que ha reconegut que li feia "molt vertigen" assumir el paper. El director del llargmetratge s'ha referit a la complicada experiència que va suposar la malaltia de l'actor Alan Rickman, que un mes abans d'iniciar el rodatge en el paper del detectiu Kildare, va haver de ser hospitalitzat, per la qual cosa Nighy va assumir el seu rol. Medina ha definit Rickman com "una gran persona, molt noble i molt involucrada en el projecte". Està previst que la cinta s'estreni inicialment a Anglaterra entre el març i abril de l'any vinent i que, posteriorment, arribi a les sales espanyoles.