Els creditors de les autopistes espanyoles en fallida volen 4.500 milions de l'Estat

Aquesta xifra és més del doble dels 2.000 milions que tenia previst l'Estat com a compensació
Els creditors de les autopistes espanyoles en fallida volen 4.500 milions de l'Estat

Els creditors de les autopistes espanyoles en fallida volen 4.500 milions de l'Estat

Aquesta xifra és més del doble dels 2.000 milions que tenia previst l'Estat com a compensació
Redacció

Els fons creditors de les nou autopistes espanyoles en fallida, que el Ministeri de Foment preveu rescatar al gener, reclamaran 4.500 milions a l'Estat, més del doble dels 2.000 milions que té previst l'executiu.

Aquesta quantitat és el que es coneix com a responsabilitat patrimonial administrativa: la que l'Estat ha de pagar per contracte als concessionaris de les autopistes per les inversions que van fer i que no s'han compensat perquè el trànsit ha estat inferior al previst. 

Aquests fons asseguren que litigaran fins on calgui per aconseguir els 4.500 milions que entenen que els toca per haver rescatat les autopistes. Acusen el govern espanyol d'endarrerir aquest pagament pel problema que li comportaria de cara al dèficit públic.

Els plans de l'executiu de Rajoy passen per quedar-se amb les autopistes i fer-ne de seguida un concurs públic per tornar a cedir-les en explotació. Així, amb els recursos que tregui per la re-licitació, compensaria el que hagi de pagar per la responsabilitat patrimonial.

Les autopistes que s'han de rescatar són sis de Madrid i dues més del País Valencià i una Múrcia:

- R-3, R-5, que ja es trobaven en procés de liquidació, R-2, R-4 (Madrid-Ocaña), M-12 (Eix aeroport de Madrid) i AP-41 (Madrid-Toledo)
- El tram de la circumval·lació d'Alacant de l'AP-7
- El tram Cartagena-Vera de l'AP-7 i l'AP-36 (Ocaña-La Roda)