Els cotxes sense etiqueta no podran circular per la trama urbana de Barcelona en episodi contaminant a partir de desembre

Els cotxes sense etiqueta no podran circular per la trama urbana de Barcelona en episodi contaminant a partir de desembre

Els cotxes sense etiqueta no podran circular per la trama urbana de Barcelona en episodi contaminant a partir de desembre

Primer pla de la tinenta d'alcaldia Janet Sanz el 7 de juny del 2017 (horitzontal)

Primer pla de la tinenta d'alcaldia Janet Sanz el 7 de juny del 2017 (horitzontal)

ACN Barcelona.-Els cotxes sense etiqueta de la Direcció General de Trànsit no podran circular per la trama urbana de Barcelona quan la Generalitat declari un episodi de contaminació. Queda fora la Zona Franca i Vallvidrera-Les Planes. No s'ha activat cap alerta aquest any ni tampoc el 2016. Aquesta mesura impulsada per l'Ajuntament es posarà en marxa a partir de l'1 de desembre del 2017. La restricció serà els dies laborables entre les 7 del matí i les 20 hores i no afectarà motos, camions, autobusos i furgonetes. També tindran permís per circular els serveis essencials i d'emergències. Segons estimacions municipals, aquesta restricció suposaria una reducció del 17% de tot el trànsit de turismes, i una disminució del 10% d'òxid de nitrogen, del 15% de partícules i del 15% de benzopirè. Els cotxes més contaminants estaran prohibits a la ciutat a partir del 2020.

Aquesta és la principal mesura que el govern municipal ha plantejat en el marc de la Taula contra la Contaminació de l'Aire de l'Ajuntament de Barcelona, que s'ha reunit aquest dimecres per fer balanç de com avança el Programa de Mesures contra la Contaminació Atmosfèrica plantejat ara fa sis mesos. A l'espera d'aplicar restriccions permanents, l'Ajuntament començarà a actuar aquest any quan la Generalitat declari un episodi de contaminació. No podran circular turismes sense etiqueta per la trama urbana en cas d'alerta. La tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que han deixat fora les motos, perquè encara no tenen etiquetes, però també furgonetes i camions, perquè no volen perjudicar l'activitat econòmica.Sanz ha remarcat que l'Ajuntament està potenciant el transport públic per donar cobertura a l'augment de la demanda que comportarà la restricció, i ha considerat "assumible" absorbir aquesta reducció del 17% del trànsit els dies que es declari l'alerta per contaminació. En paral·lel, l'Ajuntament treballa amb l'Àrea Metropolitana i la Generalitat per aplicar mesures globals. Ja s'ha acordat, per exemple, que els cotxes de més de vint anys no podran circular els dies feiners per l'entorn de Barcelona a partir del 2019.