Els correus electrònics d'Alonso i De la Rosa impliquen Mclaren

La Federació Internacional d'Automobilisme ha donat a conèixer els motius que l'han portat a sancionar l'escuderia Mclaren-Mercedes per espiar la seva rival Ferrari. Entre les proves presentades, hi ha un seguit de correus electrònics del pilot Fernando Alonso i el pilot de proves Pere Martínez de la Rosa que demostren que van rebre informació confidencial de la configuració dels Ferrari a través de "Mike" Coughlan, el seu excap de disseny. Segons la FIA els dos pilots de Maclaren sabien que l'exenginyer de la marca italiana Nigel Stepney li havia passat aquesta informació confidencial.
Els correus electrònics d'Alonso i De la Rosa impliquen Mclaren
Spa

Els correus electrònics d'Alonso i De la Rosa impliquen Mclaren

La Federació Internacional d'Automobilisme ha donat a conèixer els motius que l'han portat a sancionar l'escuderia Mclaren-Mercedes per espiar la seva rival Ferrari. Entre les proves presentades, hi ha un seguit de correus electrònics del pilot Fernando Alonso i el pilot de proves Pere Martínez de la Rosa que demostren que van rebre informació confidencial de la configuració dels Ferrari a través de "Mike" Coughlan, el seu excap de disseny. Segons la FIA els dos pilots de Maclaren sabien que l'exenginyer de la marca italiana Nigel Stepney li havia passat aquesta informació confidencial.
Actualitzat

Entre les proves d'això se cita un correu electrònic del 21 de març del 2007 en què De la Rosa demana a Coughlan: "Saps quin és el repartiment de pesos dels cotxes vermells? Seria important per a nosaltres saber-ho perquè puguem provar al simulador." En un altre correu, De la Rosa li explica a Alonso quina distribució de pesos utilitzarà Ferrari en el Gran Premi d'Austràlia. El 25 de març Alonso li respon que "el seu repartiment de pesos em sorprèn; no sé si és fiable al 100%, però almenys ens posa sobre avís".

En un altre correu electrònic, De la Rosa replica que "tota la informació de Ferrari és molt fiable. Procedeix de Nigel Stepney, el seu excap de mecànics" i afegeix que és molt amic del cap de disseny de Mclaren i que ja els havia informat sobre en quina volta pararia Raikkonen a omplir el dipòsit a Austràlia. En el missatge afegeix que havien rebut detalls "precisos" del repartiment de pesos. De la Rosa també comunica a Alonso que han estat provant un aleró posterior flexible que "és una còpia del sistema que creiem que utilitza Ferrari". Igualment, proposa provar un gas que creuen que la marca italiana utilitza per inflar els pneumàtics. "Haurem de provar-ho, és fàcil", diu en el missatge.

En la resposta Alonso afirma que és molt important la utilització d'aquest gas perquè "ells (Ferrari) tenen alguna cosa diferent" i aquesta "pot ser la clau".

Segons la FIA, Coughlan i Stepney van intercanviar 288 missatges SMS i 34 trucades entre l'11 de març i el 3 de juliol del 2007.