Els controladors aeris i Aena signen un acord de mínims i acaben amb cinc mesos de conflicte

Ni vaga a l'agost ni vaga al setembre. Els controladors aeris i Aena han signat un acord de mínims que acaba amb el conflicte que ha durat cinc mesos i que preocupava seriosament el sector turístic. La signatura acaba amb les amenaces de vaga dels controladors i suposa l'inici de la negociació del conveni. El text haurà de ser ratificat per l'assemblea dels controladors.
Els controladors aeris i Aena signen un acord de mínims i acaben amb cinc mesos de conflicte
Madrid

Els controladors aeris i Aena signen un acord de mínims i acaben amb cinc mesos de conflicte

Ni vaga a l'agost ni vaga al setembre. Els controladors aeris i Aena han signat un acord de mínims que acaba amb el conflicte que ha durat cinc mesos i que preocupava seriosament el sector turístic. La signatura acaba amb les amenaces de vaga dels controladors i suposa l'inici de la negociació del conveni. El text haurà de ser ratificat per l'assemblea dels controladors.
Lema i Cela durant la roda de premsa posterior a la firma. (Foto: EFE)

Lema i Cela durant la roda de premsa posterior a la firma. (Foto: EFE)

La signatura, que ha tingut lloc a la seu d'Aena, a Madrid, permet desbloquejar la negociació del conveni laboral dels controladors sense que se'n ressenti el servei. Ha estat rubricat pel president d'Aena, Juan lema, i el de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA), Camilo Cela. En roda de premsa després de la firma, tots dos han declarat que l'acord és satisfactori per a totes les parts.

El col·lectiu ha aconseguit que es redueixi la jornada laboral per acostar-se més als estàndards europeus. També s'ajustaran els sous i l'acord garanteix als controladors un salari mitjà de 200.00 euros anuals fins al 2013. A més, els treballadors de més de 57 anys seran recol·locats en feines no operatives. Aena també ha anunciat que es farà una auditoria per analitzar la càrrega de treball dels controladors. El pacte preveu una jornada laboral anual de 1.670 hores, que podran ser, d'acord amb la càrrega esmentada de cada instal·lació, de quatre categories: de 1.200 hores, 1.300, 1.400 o 1.500. La signatura, que ha tingut lloc a la seu d'Aena, a Madrid, permet desbloquejar la negociació del conveni laboral dels controladors sense que se'n ressenti el servei.

L'acord permetrà, tal com volia el Ministeri de Foment, reduir les taxes aèries dels aeroports espanyols, de les més cares d'Europa, i rebaixar el dèficit que acumula el sector.

El ministre de Foment, José Blanco, ha expressat la seva satisfacció pel fet que s'hagi arribat a aquest "important" acord i ha fet un reconeixement a l'esforç que han realitzat durant aquestes últimes setmanes els representants d'Aena i els controladors a la taula negociadora.