Els conductors més grans de 30 anys són els de més risc de patir un accident de moto

Un estudi sobre l'accidentalitat de les motocicletes desmunta algun tòpic sobre la sinistralitat d'aquests vehicles. Per exemple, el grup de més risc no són els conductors més joves sinó els que tenen edats compreses entre els 29 i 39 anys. Malgrat això, en deu anys hi ha hagut menys accidents de motos, menys morts, però a l'altre extrem s'alerta que els sinistres són també més greus. I una altra dada: quan hi ha un accident entre un cotxe i una moto, en un 53% dels casos la culpa és del vehicle de quatre rodes per un 26% dels motoristes.
Els conductors més grans de 30 anys són els de més risc de patir un accident de moto
Estudi sobre les motocicletes

Els conductors més grans de 30 anys són els de més risc de patir un accident de moto

Un estudi sobre l'accidentalitat de les motocicletes desmunta algun tòpic sobre la sinistralitat d'aquests vehicles. Per exemple, el grup de més risc no són els conductors més joves sinó els que tenen edats compreses entre els 29 i 39 anys. Malgrat això, en deu anys hi ha hagut menys accidents de motos, menys morts, però a l'altre extrem s'alerta que els sinistres són també més greus. I una altra dada: quan hi ha un accident entre un cotxe i una moto, en un 53% dels casos la culpa és del vehicle de quatre rodes per un 26% dels motoristes.
Els vehicles de dues rodes tenen una gran acceptació, especialment entre el jovent. Les motos són més econòmiques que un cotxe, proporcionen més autonomia en l'àmbit urbà i s'estacionen fàcilment. Però quan se circula sobre dues rodes hi ha inconvenients evidents: el fred i la pluja, la capacitat de passatge i el risc d'accident.

Encara avui molta gent pensa que els adolescents són els que tenen més risc de patir un accident de moto, però l'estudi que ha fet l'Institut de Seguretat Vial de la Universitat de València conjuntament amb Winterthur demostra que hi ha hagut un canvi generacional. Són els motoristes d'entre 29 i 39 anys el grup d'edat on es registren més morts a les dues rodes. Són els que van agafar una moto per primera vegada a finals dels anys 80 o principis dels 90, quan el casc encara no era obligatori i que han continuat, segons l'estudi, amb actituds imprudents com les que descriu un dels seus autors, Francisco Toledo.

En percentatges, i gràcies al casc, en els últims deu anys el nombre d'accidents mortals protagonitzats per motocicletes s'ha reduït a Espanya un 33% i el de ferits greus, més de la meitat (54%). El més normal, -un de cada quatre casos (26%)-, és que la caiguda sigui en solitari i en més de la meitat dels sinistres és el conductor d'un turisme qui, després de cometre una infracció, acaba tirant a terra el motorista.

En qualsevol cas, una cosa queda clara: la velocitat inadequada o excessiva multiplica la gravetat de les lesions i l'índex de mortalitat. I davant d'això, poc hi poden fer els sistemes de frenada assistits per ABS i l'airbag, que segons els experts, són algunes de les millors mesures per reduir la gravetat de les lesions.