Els conductors d'autobusos de Barcelona en vaga fan una assemblea per votar la proposta de la direcció

Jornada de vaga avui dels conductors dels autobusos urbans de Barcelona que es desenvolupa sense incidències i amb el compliment dels serveis mínims. L'aturada dura cinc hores, de les onze del matí a les quatre de la tarda. El motiu de la protesta és que "des del 15 de setembre ha disminuït un 5%" el servei d'autobusos a la ciutat, segons afirmen els sindicats. L'empresa ho nega. Els empleats de TMB han convocat una assemblea a l'edifici de la Universitat de Barcelona per votar l'última proposta del conveni col·lectiu. En funció del resultat, no descarten organitzar més mobilitzacions.
Els conductors d'autobusos de Barcelona en vaga fan una assemblea per votar la proposta de la direcció
Barcelona

Els conductors d'autobusos de Barcelona en vaga fan una assemblea per votar la proposta de la direcció

Jornada de vaga avui dels conductors dels autobusos urbans de Barcelona que es desenvolupa sense incidències i amb el compliment dels serveis mínims. L'aturada dura cinc hores, de les onze del matí a les quatre de la tarda. El motiu de la protesta és que "des del 15 de setembre ha disminuït un 5%" el servei d'autobusos a la ciutat, segons afirmen els sindicats. L'empresa ho nega. Els empleats de TMB han convocat una assemblea a l'edifici de la Universitat de Barcelona per votar l'última proposta del conveni col·lectiu. En funció del resultat, no descarten organitzar més mobilitzacions.
Un autobús anuncia la fi del seu servei per començar l'aturada.

Un autobús anuncia la fi del seu servei per començar l'aturada.

La vaga té lloc sense incidències significatives i amb el compliment dels serveis mínims, que garanteixen el funcionament del 25% dels autobusos d'onze línies que cobreixen les àrees sense transport alternatiu. Aquestes, a més a més, han de tenir almenys un vehicle per línia.

Es tracta de la línia 9 (Plaça Catalunya - Passeig de la Zona Franca), l'11 (Trinitat Vella - Roquetes), la 21 (Paral·lel - El Prat), la 24 (Paral·lel - Carmel), la 63 (Plaça Universitat - Sant Just), la 65 (Plaça Espanya - El Prat), la 92 (Gràcia - Passeig Marítim), la 95 (Almeda - Fontsanta), la 109 (Estació de Sants - Polígon de la Zona Franca), la 157 (Passeig Marítim - Sant Joan Despí) i la 193 (Parc de Montjuïc). La resta d'autobusos no tenen assignats serveis mínims i funcionaran en funció del seguiment que tingui l'aturada.

Aquesta vegada, la vaga d'autobusos està convocada durant les vacances escolars i en una franja horària que no inclou les hores punta. El president del comitè d'empresa de TMB, Saturnino Mercader, ha explicat, en aquest sentit, que han buscat unes dates i hores per molestar el mínim els usuaris en aquesta nova jornada de vaga que justifica, entre d'altres, per una reducció de servei i plantilla.

Transports Metropolitans de Barcelona assegura, contràriament al que diuen els treballadors, que no ha reduït el servei d'autobusos, i destaca que l'oferta de la xarxa regular de vehicles és semblant a la de la temporada de tardor-hivern de l'any passat. Puntualitza, això sí, que ha fet alguns ajustaments per variacions d'itineraris i per l'evolució de la demanda.

Una altra de les raons per dur a terme l'aturada és la negociació del conveni col·lectiu amb TMB, "en què no s'ha avançat gens en els últims sis mesos", tal com diuen els representants sindicals. Els treballadors han aconseguit els dos dies de festa que reclamaven en un principi, però també demanen una reducció de la jornada. Mentre que els treballadors no volen treballar més de set hores al dia, la companyia proposa treballar-ne vuit. A més, TMB insisteix que mai s'ha negat a negocia res.

Un tercer punt de desacord és la revisió dels dos expedients laborals que ha obert l'empresa a dos sindicalistes de la CGT, entre els quals el mateix Mercader, per la difusió d'unes converses entre comandaments sobre un incident amb un conductor que va acabar en sanció.

NOTÍCIES RELACIONADES