Els concessionaris de cotxes demanen a les marques que rebaixin expectatives de vendes

Les vendes de vehicles s'han reduït, en alguns casos, fins a la meitat, davallada que ha deixat molts concessionaris de cotxes contra les cordes, especialment aquells més petits. La crisi econòmica que ja amenaça molts sectors ha portat els distribuïdors a demanar ajuda a les marques automobilístiques i a reclamar que es facilitin les condicions per obtenir un préstec.
Els concessionaris de cotxes demanen a les marques que rebaixin expectatives de vendes
Terrassa

Els concessionaris de cotxes demanen a les marques que rebaixin expectatives de vendes

Les vendes de vehicles s'han reduït, en alguns casos, fins a la meitat, davallada que ha deixat molts concessionaris de cotxes contra les cordes, especialment aquells més petits. La crisi econòmica que ja amenaça molts sectors ha portat els distribuïdors a demanar ajuda a les marques automobilístiques i a reclamar que es facilitin les condicions per obtenir un préstec.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Només aquells concessionaris grans i amb solera, diuen, seran els que resistiran el moment de crisi actual. Tot i que el sector ha xifrat la caiguda d'operacions en més del 20%, en zones com al Vallès se'ls han reduït ja a la meitat. Per això, els distribuïdors demanen ajuda a les marques. Que rebaixin la pressió que exerceixen sobre els concessionaris, ja que, per seguir fabricant, tot i la desacceleració, els exigeixen uns objectius de venda actualment impossibles d'aconseguir.

Fins ara, si un distribuïdor no arribava als objectius fixats, comprava i matriculava els vehicles que faltaven. Aquests vehicles es vendrien dies després un 10% més barats. Ara, però, els anomenats "quilòmetre zero" triguen mig any de mitjana a vendre's a un preu que, mes rere mes, baixa.

El sector s'ha plantat, no vol seguir automatriculant i planteja als fabricants que l'única manera de sortir de la crisi és aconseguir que les entitats financeres flexibilitzin les condicions exigides per donar un préstec.

Els concessionaris aposten en aquests moments de crisi per garantir el manteniment dels tallers mecànics, responsables del 70% dels beneficis. La davallada de vendes es preveu que es tradueixi també en una disminució de la plantilla, que el sector calcula que sigui de 15.000 llocs de treball a l'Estat espanyol.

VÍDEOS RELACIONATS