Barcelona

Els combois del Trambaix al complet realitzen les últimes proves al carrer

Els combois del Trambaix han començat a circular com si ja haguessin entrat en servei. De fet, es tracta d'una nova fase del període de proves previ a la seva inauguració, que si tot va be està prevista per al mes de març. La freqüència de pas del Tram és de cinc minuts, la mateixa que haurà de tenir quan porti passatgers. El més complicat del procés d'adaptació és la sincronització amb els semàfors i les cruïlles, on els conductors han d'aprendre a respectar el Tram.

Actualitzat
El tramvia que ha d'enllaçar la plaça de Francesc Macià de Barcelona amb sis municipis del Baix Llobregat i l'Hospitalet ha començat a fer proves amb les quinze unitats que hi haurà al carrer. Circulen amb una freqüència de pas d'uns cinc minuts i van fins a 50 quilòmetres per hora. L'objectiu és que a final de mes les proves s'acabin. Aleshores, l'Autoritat del Transport Metropolità decidirà quan entra en servei. El principal obstacle és regular els semàfors. Un sistema informàtic ha de permetre que pugui passar la majoria de semàfors sense haver-se d'aturar. De moment, encara s'ha d'instal·lar a bona part de la Diagonal, però s'espera complir els terminis. El principal inconvenient és el civisme. Els vianants respecten el tramvia, però alguns automobilistes no. Alguns aparquen el cotxe a la plataforma del Tram, d'altres no respecten el pas del tramvia en els girs. Ja hi ha hagut una topada, sense conseqüencies, amb un turisme. El Tram entrarà en servei parcialment. En principi, circularà des de Francesc Macià, per la Diagonal, l'Hospitalet, Esplugues, Cornellà i Sant Joan Despí, on morirà a l'alçada de TV3. Des d'aquí i fins a Sant Just Desvern, encara està en obres, que no s'enllestiran fins a finals d'any. Encara s'ha de definir com arribarà a Sant Feliu de Llobregat.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut