París

Els colors vius i les americanes de llana vesteixen l'hivern de Toni Miró i Armand Basi

L'any que ve tornaran les americanes clàssiques de llana, però posades al dia amb colors vius per a una estació grisa. Això és el que proposen dues firmes catalanes, Toni Miró i Armand Basi, que han presentat a París les seves col·leccions masculines per la tardor-hivern del 2005-2006. Per l'hivern que ve, Toni Miró ha agafat idees passejant per la ciutat i concretament per espais tancats. Armand Basi, habitual a les desfilades parisenques, proposa colors saturats. Aquest any Basi espera continuar la seva expansió mundial.

Actualitzat
Cada desfilada de Toni Miró és fruit d'una experiència. Si l'estiu es va inspirar en el desert, és a dir, natura i espai obert, per l'hivern que ve ha agafat idees passejant per la ciutat i concretament per espais tancats, pels metros de París i Londres: "Em vaig adonar que al carrer hi ha molta imaginació, però és tot una mica gris, jo hi he posat més alegria". Una alegria que Miró ha trobat en els colors vius. Pel 2006, aposta per una roba urbana, acompanyada de molts complements. Torna l'americana clàssica de llana, però conjuntada amb pantalons de teixits tècnics i camises de colors vistosos. Blaus turquesa, grocs, taronges i verds, per posar frescor al fred hivernal. Una altra de les firmes catalanes que presenta les seves propostes a la capital francesa és Armand Basi, habitual a les desfilades parisenques, que proposa colors saturats. Armand Basi viu un moment molt dolç des que treballen en trio Juste de Nin, Josep Abril i Míriam Ocariz. Per l'hivern que ve, Armand Basi fa un homenatge a la llana. "La col·lecció està dedicada de fet a l'any zero de la modernitat perquè la paraula modernitat es va emprar precisament a partir d'aquests anys seixanta aquí a París", explica el director artístic Armand Basi, Lluís Juste de Nin. Josep Abril ha traduït el concepte proposat per Juste de Nin en americanes, armilles i pantalons, peces clàssiques, però combinades de forma atrevida: "El que canvia és l'actitud amb què es vesteix aquest tipus de roba. Barrejar coses en principi imbarrejables". Aquest 2005, la marca espera continuar la seva expansió mundial a l'Àsia, els Estats Units i Rússia.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut