Els ciclistes de Palma es mobilitzen contra la decisió del nou ajuntament de treure el carril bici

Aquest primer dissabte de mes, el grup Massa Crítica ha convocat els ciclistes perquè es barregessin amb els cotxes i demostrar a l'Ajuntament que desfer el carril bici és una barbaritat. El canvi de govern -el popular Mateu Isern ha substituït la socialista Aina Calvo- i la promesa electoral que el PP va fer que trauria el carril de bicicletes de les avingudes de Palma els té mobilitzats.
Els ciclistes de Palma es mobilitzen contra la decisió del nou ajuntament de treure el carril bici
Palma

Els ciclistes de Palma es mobilitzen contra la decisió del nou ajuntament de treure el carril bici

Aquest primer dissabte de mes, el grup Massa Crítica ha convocat els ciclistes perquè es barregessin amb els cotxes i demostrar a l'Ajuntament que desfer el carril bici és una barbaritat. El canvi de govern -el popular Mateu Isern ha substituït la socialista Aina Calvo- i la promesa electoral que el PP va fer que trauria el carril de bicicletes de les avingudes de Palma els té mobilitzats.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Malgrat tot, les obres continuen endavant i les màquines treballen entre setmana, en ple mes d'agost, per desfer la via. A canvi, el consistori ha dibuixat una ruta alternativa sobre voreres i places.

Però pel portaveu de Massa Crítica, Carles Valentí, això "no és una alternativa" vàlida, ja que "no és un carril bici". Valentí remarca que els nous camins són "perillosos". I és que, amb els ciclistes, coincideixen molts dels qui no ho són. Per exemple, treure carril del costat de la plaça Espanya de la ciutat i posar-lo a sobre de la mateixa plaça ja ha provocat més d'una topada amb vianants.

D'anar sobre rodes a posar pals a les rodes

Dos mesos abans de les eleccions municipals, l'Ajuntament de Palma, amb la socialista Aina Calvo al capdavant, va inaugurar l'ampliació de la xarxa per anar amb bicicleta. Va ser, a la pràctica, la primera oferta urbana. Fins aleshores, només hi havia 15 quilòmetres de carril pel litoral i 25 pels afores.

També es va posar en funcionament, amb èxit, el servei de lloguer municipal de bicicletes, Bicipalma, i abans de començar es van exhaurir les primeres 10.000 places, que van obligar a ampliar l'oferta fins al doble.

Però, sobretot, el més criticat de treure el carril bici és la despesa. Fins a 200.000 euros s'ha gastat ara l'Ajuntament per modificar un tram d'unes obres que s'acabaven d'estrenar. Com també el retrocés que suposa per a una ciutat turística que es vol equiparar amb Europa.

VÍDEOS RELACIONATS