Els cercadors xinesos de Google, Microsoft i Yahoo bloquegen la premsa estrangera

Els portals de la cadena BBC, la revista "Time" i el diari "The New York Times" són algunes de les webs bloquejades pels buscadors xinesos de Google, MSN de Microsoft i Yahoo, segons informe de Human Rights Watch. Yahoo és la multinacional que surt més mal parada en l'anàlisi sobre com col·laboren aquestes companyies per convertir la censura xinesa en la més potent i sofisticada del món. Per a l'anàlisi s'ha comprovat l'accés a 25 pàgines web a les quals es pot accedir a la resta del món que podrien ser perjudicials per a la política xinesa.
Els cercadors xinesos de Google, Microsoft i Yahoo bloquegen la premsa estrangera
Pequín

Els cercadors xinesos de Google, Microsoft i Yahoo bloquegen la premsa estrangera

Els portals de la cadena BBC, la revista "Time" i el diari "The New York Times" són algunes de les webs bloquejades pels buscadors xinesos de Google, MSN de Microsoft i Yahoo, segons informe de Human Rights Watch. Yahoo és la multinacional que surt més mal parada en l'anàlisi sobre com col·laboren aquestes companyies per convertir la censura xinesa en la més potent i sofisticada del món. Per a l'anàlisi s'ha comprovat l'accés a 25 pàgines web a les quals es pot accedir a la resta del món que podrien ser perjudicials per a la política xinesa.
Yahoo només dóna accés a 8 de les 25 pàgines web, de manera que és encara inferior a la censura del cercador xinès Baidu, que n'ofereix 9. Yahoo indica que "els resultats extra han estat filtrats" o un "no trobat". Entre les censurades, hi ha la mateixa pàgina de Human Rights Watch, la BBC i Radio Free Asia.

MSN respon a 15 de les 25 pàgines censurades com la de Falun Gong i la revista "Time". MSN informa que "alguns resultats de la cerca han sigut eliminats". Skype, el sistema de conversa de veu, censura en les converses del text online les paraules "crítiques" amb el règim.

Google permet que n'apareguin 17 i informa de la censura amb un "segons les lleis locals, normatives i polítiques, una part de la cerca no apareix". Alguna de les censurades és la Campanya Internacional pel Tibet, la de Human Rights Watch i la BBC.

Aquestes empreses s'han vinculat a la censura xinesa de maneres diferents. Justificant-la remarcant que actuen conforme a la llei xinesa, tot i que cap d'elles ha pogut especificar a quina llei es refereixen.