Els catalans que van visitar les terres de Lleida l'any passat van generar 592 milions d'euros d'ingressos turístics

Els catalans que van visitar les terres de Lleida l'any passat van generar 592 milions d'euros d'ingressos turístics

Els catalans que van visitar les terres de Lleida l'any passat van generar 592 milions d'euros d'ingressos turístics

Imatge en pla mig del president de la Diputació de Lleida, Joan Rañé, i Juli Alegre, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en un acte celebrat el 21 d'abril del 2017 en l'estand d

Imatge en pla mig del president de la Diputació de Lleida, Joan Rañé, i Juli Alegre, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en un acte celebrat el 21 d'abril del 2017 en l'estand d'Ara Lleida al B-Travel

ACN Barcelona.-Els turistes catalans que van visitar algun punt de les terres de Lleida entre el setembre de 2015 i el setembre de 2016 van generar 592 milions d'euros d'ingressos turístics directes. Així ho ha determinat l'enquesta sobre el turisme català que visita la demarcació de Lleida elaborada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida a través de la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya (TIM) de la Universitat de Lleida (UdL). Els resultats d'aquest estudi han estat presentats aquest divendres al saló B-Travel i també han posat de manifest que les comarques més visitades van ser el Segrià, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Val d'Aran i la Noguera, principalment els mesos d'estiu i hivern. Un total de 1.661.000 catalans majors de 16 anys van visitar almenys una vegada la Ponent o el Pirineu durant l'any passat i d'aquests, un 42% són excursionistes.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha estat l'encarregat de presentar l'enquesta, que va ser encarregada a l'empresa GESOP per la Càtedra TIM i es va dur a terme a finals del mes d'octubre de 2016. Es va prendre com a període de referència l'any transcorregut entre setembre de 2015 i setembre de 106 i per tant permet incorporar totes les temporades i especificitats turístiques de la demarcació. Es van entrevistar prop de 1.600 persones i és la primera radiografia sòlida del volum, les característiques, les motivacions, les destinacions i els impactes econòmics del principal flux turístic que rep la demarcació de Lleida cada any, és a dir, els turistes de la resta de Catalunya. Una de les dades més rellevants és la mitjana de despesa per dia, que se situa en 89 euros. Ara bé, la mitjana de despesa dels excursionistes, que amb 708.000 persones suposen prop de la meitat dels visitants catalans a Lleida, és de 72 euros mentre que els turistes que pernocten gasten 105 euros. L'estudi doncs, situa en 592 milions d'euros d'ingressos turístics directes que els residents a la resta de Catalunya deixen a la demarcació de Lleida en un any. Això, sense tenir en compte els efectes indirectes importants en altres sectors econòmics ubicats al territori que duplicarien la generació directa de recursos produïda pel turisme i l'oci.Els 1.661.000 catalans majors de 16 que van visitar almenys una vegada Lleida durant l'any passat suposen un 28,2% de residents de la resta del país. Majoritàriament són persones de mitjana edat, catalanoparlants, ocupats i que tenen estudis superiors. El nombre de viatges turístics i d'oci es va situar en 6.976.000 dels quals un 69% són viatges d'excursionistes i un 31% de turistes. Per tant, la mitjana de viatges realitzats per turista i excursionista va ser de 4,2. El Pirineu capitalitza el destí dels catalans però també ciutats com Lleida, Balaguer, Tàrrega, Cervera i Mollerussa reben molts visitantsSi bé les comarques més visitades van ser el Segrià, els dos Pallars, l'Aran i la Noguera, les localitats o territoris turístics més visitats són la ciutat de Lleida, Balaguer, Sort, la Seu d'Urgell, Tàrrega, Vielha e Mijaran, Cervera, Tremp, Esterri d'Àneu, Llavorsí, les estacions d'esquí i Mollerussa. Les principals motivacions per venir a la demarcació de Lleida són per visitar familiars i amics, per turisme cultural, turisme rural, turisme de negocis i turisme de muntanya, així com també per fer turisme gastronòmic, turisme d'aventura i turisme d'esquí. El 58% de visitants han pernoctat com a mínim una vegada (un total de 953.000 persones majors de 16 anys). S'estima en 7,7 milions el nombre de pernoctacions produïdes. Aquest nombre de visitants pernocta en un 37% en hotels i similars, seguits d'habitatges de familiars i amics, en cases rurals i en segons residències o habitatges de propietat. Promoció de l'oferta turística de Lleida al Saló B-Travel de BarcelonaLa Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, participa al la fira B-Travel que se celebra del 21 al 23 d'abril al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, on promociona l'oferta turística del conjunt de les comarques de Lleida, dins l'estand de l'Agència Catalana de Turisme (ACT).S'hi participa amb el mostrador amb la marca Pirineus, on hi són presents diversos consells comarcals d'aquest territori i amb el córner Terres de Lleida. Entre les novetats destacades hi ha la promoció del projecte 'Moturisme Ara Lleida', pioner a l'estat espanyol, destinat al segment del turisme vinculat amb els aficionats a viatjar amb moto. També s'informa del distintiu pioner a Catalunya, 'Benvinguts! Senderistes i cicloturistes', que s'ha atorgat a 68 establiments d'allotjament turístic de les comarques de Lleida que acrediten que disposen d'un conjunt de serveis que s'adeqüen als amants de les activitats a l'aire lliure i del turisme de natura i, en concret, als practicants de senderisme i cicloturisme.