Barcelona

Els bitllets regionals de TGV podrien ser fins a un 80% més cars que els de Catalunya Express

Els bitllets regionals de TGV podrien costar entre un 70% i un 80% més segons els casos, amb les tarifes degudament actualitzades, d'acord amb una estimació realitzada per l'Agència Catalana de Notícies a partir de les tarifes vigents de l'AVE i de l'increment mitjà de tarifes aplicat per Renfe en els darrers tres anys. Tot i l'hermetisme que hi ha al voltant dels preus d'aquests bitllets, tant per part del Ministeri de Foment com de Renfe, no s'ha volgut revelar les dades concretes i s'ha indicat que l'estimació "no va desencaminada".

Actualitzat
El mutisme és total i esbrinar aquesta dada s'ha convertit en tot un misteri quan encara no s'ha fet públic el preu que tindrà el bitlllet del TGV entre Madrid i Lleida a poques setmanes d'entrar en funcionament. El reconeixement del TGV com una infraestructura que pot canviar notablement la dinàmica demogràfica del país, així com les seves relacions econòmiques, topa sovint amb una preocupació sobre si l'ús quotidià d'aquest tren serà privatiu. Foment es remet a la companyia ferroviària a l'hora de donar informació respecte a la qüestió, mentre que Renfe argumenta que fins que el ministeri no entregui la línia acabada no es pot començar l'explotació comercial del servei d'alta velocitat a Catalunya. Al marge dels càlculs que es realitzen en un projecte d'aquestes característiques en funció del cost real de l'obra i el temps de recuperació de la inversió en funció de la demanda prevista, segons un estudi comparatiu elaborat per l'Agència Catalana de Notícies a partir de les tarifes de l'AVE vigents aquest any entre Madrid i Sevilla i estacions intermitges, com Còrdova, Ciudad Real o Puertollano, el cost per quilòmetre oscil·la entre els vuit cèntims de la llançadora Madrid-Ciudad Real i els onze del Sevilla-Còrdova, però la mitjana frega gairebé els deu cèntims, concretament 16,19 de les antigues pessetes, set més que el cost mitjà d'un Catalunya Express, que ara supera els cinc cèntims d'euro. En relació amb les tarifes que s'apliquen en altres països de la Unió Europea, els preus del TGV, com ara els corresponents a París-Lió, Valence-Lió o Brussel·les-París, se situen molt per sobre, al voltant dels setze cèntims. Aquest preu aplicat a Catalunya suposaria que un bitllet de TGV resultaria aleshores fins a un 180% més car.
Anar al contingut