Els alumnes de primària i secundària estudiaran els símbols nacionals i el paper de les Forces Armades el curs que ve

En el cas de Catalunya, la Generalitat té competències exclusives en l'àmbit educatiu i podrà decidir si inclou o no aquests materials en el currículum escolar
Els alumnes de primària i secundària estudiaran els símbols nacionals i el paper de les Forces Armades el curs que ve
Madrid

Els alumnes de primària i secundària estudiaran els símbols nacionals i el paper de les Forces Armades el curs que ve

En el cas de Catalunya, la Generalitat té competències exclusives en l'àmbit educatiu i podrà decidir si inclou o no aquests materials en el currículum escolar
Redacció Actualitzat
Els ministres de Defensa i Educació, després de firmar l'acord

Els ministres de Defensa i Educació, després de firmar l'acord

Els alumnes de Primària i Secundària estudiaran, a partir del curs que ve, el significat dels símbols nacionals (l'himne, l'escut i la bandera), el dret a la seguretat, el repte de les noves amenaces, la missió de les Forces Armades i els compromisos que té Espanya amb els organismes internacionals per la seguretat i la pau.

Tot això s'estudiarà a través de l'assignatura Valors socials i cívics, a Primària, i Valors ètics, a Secundària. Totes dues assignatures es fan com una alternativa -obligatòria- a la de Religió.

És un conveni que han firmat aquest divendres el ministre de Defensa, Pedro Morenés, i el d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo.

Amb això, volen "obrir camí" per fer arribar als estudiants "el paper importantíssim que fan les Forces Armades", amb l'esforç conjunt dels dos ministeris, les comunitats autònomes -que tenen la competència en educació- i els centres educatius.

En el cas de Catalunya, però, la Generalitat té competències exclusives en l'àmbit educatiu i podrà decidir si inclou o no aquests materials didàctics en el currículum escolar de primària i ESO.