Els alumnes de l'escola de Breda tornen a classe

Els alumnes de quart de Primària de l'escola Montseny de Breda tornen a classe. Els pares, que no van dur els fills al centre, han decidit que de moment aturaran la protesta, tot i que no s'ha solucionat el cas de l'alumne conflictiu. Aquest nen té un trastorn de conducta que, segons diuen, no està atès correctament.
Els alumnes de l'escola de Breda tornen a classe
Breda

Els alumnes de l'escola de Breda tornen a classe

Els alumnes de quart de Primària de l'escola Montseny de Breda tornen a classe. Els pares, que no van dur els fills al centre, han decidit que de moment aturaran la protesta, tot i que no s'ha solucionat el cas de l'alumne conflictiu. Aquest nen té un trastorn de conducta que, segons diuen, no està atès correctament.
El fort ressò mediàtic que ha tingut la iniciativa ha fet que pares d'arreu de Catalunya contactessin amb els bredencs per exposar-los casos similars en els seus centres. Els pares consideren que la mesura del Departament d'Educació d'augmentar l'horari de la vetlladora és insuficient. Per això, i veient que el problema afecta diverses escoles del país, els pares han anunciat que crearan una plataforma per denunciar situacions com aquesta a tot el país.

El cas de Breda ha posat damunt la taula la necessitat que les escoles tinguin recursos per atendre els casos de trastorns de conducta a les aules. Segons els experts, cada cop se'n detecten més a l'Educació Primària i a Infantil, i ja no són un problema exclusiu de Secundària.

Ara hi ha quatre unitats especialitzades a assessorar escoles i instituts on hi ha alumnes amb algun trastorn de conducta. Una d'elles, la de Vila Joana, a Barcelona, va tractar l'any passat 66 casos. Només 14 eren de Secundària, 6 eren alumnes d'Infantil i 46 de Primària.

Els trastorns més habituals són les conductes impulsives, la negació sistemàtica i el desafiament a l'autoritat, seguides de les agressions verbals i físiques.