Madrid

Els afectats per la crisi d'Air Madrid poden demanar responsabilitat subsidiària a Aviació Civil

Els passatgers afectats pel tancament d'Air Madrid poden sol·licitar responsabilitat subsidiària al Ministeri de Foment, a través d'Aviació Civil, en considerar "que hi ha hagut una falta de negligència", segons han informat fonts jurídiques.

Actualitzat

La secretària general tècnica d'Ausbanc, María José Lunas, ha confirmat que "si es demostra que ha existit una falta d'actuació per part de l'administració, es pot reclamar a Foment, a través d'Aviació Civil, per la seva responsabilitat amb els passatgers".

Des d'Ausbanc es considera que no hi ha hagut una "gestió adequada de la crisi", s'han deixat "molts passatgers a terra" i s'ha donat la imatge d'un "país bananer", i per això han enviat cartes a Foment perquè expliqui què ha fet durant la crisi.

Així mateix, els estats membres de la UE estan obligats a tenir un organisme que defensi els drets dels consumidors de les aerolínies, per la qual cosa Lunas ha dit que "ens hem dirigit a Foment per conèixer si existeix aquest departament a Espanya o a qui s'ha de dirigir en aquest cas".

Per Ausbanc s'han vulnerat els drets dels passatgers, als quals "s'ha maltractat en els seus drets fonamentals, deixant-los penjats als aeroports, i, a sobre, titllant-los de ciutadans de segona, com quan la ministra va dir que el seu departament no era una agència de viatges i que no estava disposada a pagar les vacances de ningú".

Anar al contingut