Els accessos per carretera al moll sud del port de Barcelona començaran a construir-se al setembre

Ministeri i Generalitat han tancat el calendari per fer una autovia que enllaçi la Ronda amb el moll del Prat
Els accessos per carretera al moll sud del port de Barcelona començaran a construir-se al setembre
Barcelona

Els accessos per carretera al moll sud del port de Barcelona començaran a construir-se al setembre

Ministeri i Generalitat han tancat el calendari per fer una autovia que enllaçi la Ronda amb el moll del Prat
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

"Reunió positiva a Foment!". D'aquesta manera -i a través de Twitter- s'alegrava el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, del resultat de la trobada que ha tingut aquest dilluns amb la ministra de Foment, Ana Pastor, per desencallar les obres per construir un accés per carretera al moll del Prat del port de Barcelona.

Tot i que el Dilluns de Pasqua és festiu a Catalunya, no ho és pas a Madrid, i el conseller i el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, hi tenien una cita important. Així, s'han vist amb la ministra i han anat per feina per tancar un calendari que ja preveu quan començaran les obres dels accessos viaris. Serà passat l'estiu, al setembre, i s'allargaran fins a les portes de Setmana Santa del 2016.

El procés de licitació de les obres està en marxa des del gener passat, però la història ve de lluny. Fa set anys que es negocia amb Madrid per construir els accessos viaris al Moll del Prat, el moll sud, que és el que acull la terminal de la firma xinesa Hutchinson i que ha de suposar un rellançament de l'activitat portuària. Els accessos viaris tenen un cost de 190 milions d'euros (vint dels quals en concepte d'expropiacions) que aniran a càrrec del ministeri.

El projecte és d'una gran complexitat, ja que transcorre per una zona amb una alta urbanització. Es preveu habilitar una autovia de deu quilòmetres que vagi de la Ronda Litoral als molls ampliant set estructures existents (com construir nous carrils de circulació en alguns trams de la ronda) i construir-ne set de noves, com són quatre viaductes.

Els accessos al port de Barcelona són obres fortament reivindicades des de Catalunya. Amb aquesta notícia es satisfan part de les demandes, però, des de Port de Barcelona, el seu president, Sixte Cambra, no s'està de recordar que els accessos ferroviaris són tan necessaris com l'aire que es respira. En aquest sentit, sembla que també pot respirar una mica més tranquil, perquè la negociació també s'ha desencallat. S'ha acordat que en les pròximes setmanes es firmaran els tres convenis entre les parts implicades. 

Planificats des del 2002, no va ser fins fa mig any que el govern espanyol i el de la Generalitat van firmar l'acord per unes obres que paguen a mitges el Port de Barcelona i Foment. Des del Departament de Territori esperen que la reunió d'aquest dilluns permetrà firmar d'aquí poques setmanes els convenis entre Ferrocarrils de la Generalitat, Adif i el Port, primer pas per desencallar les obres de la connexió ferroviària.

VÍDEOS RELACIONATS