Els 52.000 visitants i l'increment de vendes en el 35% situen el Caravaning 2016 com l'edició de més èxit des del 2007

Els 52.000 visitants i l'increment de vendes en el 35% situen el Caravaning 2016 com l'edició de més èxit des del 2007

Els 52.000 visitants i l'increment de vendes en el 35% situen el Caravaning 2016 com l'edició de més èxit des del 2007

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-La 32a edició Saló Internacional del Caravaning tanca aquest diumenge a la tarda la que és probablement la seva edició més exitosa des del 2007. Una previsió de 52.000 visitants -quan en l'edició del 2014 van ser 44.000-, i l'augment de vendes del 35% són senyals evidents que el sector ja ha superat la crisi econòmica i que el certamen en sí es consolida com a referent i dinamitzador. Ubicat als pavellons 4 i 5 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona, el Caravaning 2016 exposa més de de 600 caravanes, autocaravanes i altres elements d'acampada del més del centenar d'expositors participants, un 15% més respecte l'anterior edició. En total, 24.000 m² on s'ha pogut veure des d'un mini-remolc al preu assequible de 12.900 euros, fins a un 'motorhome' de nou metres de llargada amb tots els luxes. "L'edició del 2016 ha marcat un abans i un després tant per al saló com per al sector", ha assegurat Ramón Nuez, president del Saló.

A més de les vendes que s'han tancat durant el saló, s'han iniciat moltes operacions comercials que es concretaran al llarg de les pròximes setmanes, la qual cosa fa que alguns expositors considerin que, al certamen, s'hagin dut a terme el 45% de les vendes previstes per a tot l'any. Pel que fa al públic assistent, eminentment familiar, s'ha decantat per l'adquisició de models de la gamma mitjana, especialment autocaravanes perfilades, els preus dels quals han oscil·lat entre els 45.000 euros i els 70.000 euros. No obstant això, al Saló Internacional del Caravaning de Fira de Barcelona, també s'hi han adquirit vehicles Premium amb un preu d'entre 100.000 euros i 180.000 euros.En paral·lel a la seva condició de gran concessionari de caravanes i autocaravanes, el saló també s'ha revelat aquests dies com un gran esdeveniment familiar. La zona Gastrovaning, amb parades de street food tematitzades en caravanes 'vintage'; l'espai Caravaning Kids, per als més petits de la casa, i l'intercanvi d'experiències entre practicants d'aquest estil de vida a l'àrea Travelvaning han atret a moltes famílies.El director del saló, Josep Antoni Llopart, ha volgut expressar el seu "agraïment a totes les persones, associacions, institucions i empreses que han col·laborat en l'èxit d'aquesta edició". Llopart ha comentat en declaracions recollides per Fira de Barcelona que "després d'uns anys molt difícils, podem dir que el sector està vivint un bon moment". En aquest sentit, el director del saló ha assegurat que la 32ena edició del Saló Internacional del Caravaning "ha congregat nombrós públic amb molt elevada intenció de comprar i ha tornat a demostrar que és la principal eina de promoció del sector". La pròxima edició del Caravaning, que té caràcter bianual, se celebrarà a la tardor del 2018.