Aquest era el tercer accident en túnels de Rodalies en dos anys i mig. (Foto: EFE)
Aquest era el tercer accident en túnels de Rodalies en dos anys i mig. (Foto: EFE)
Barcelona

El xoc de trens a Sants obre una polèmica entre els responsables de transports de la Generalitat i Renfe

L'accident entre dos trens a l'estació de Sants ha obert una polèmica entre responsables de transports. El govern acusa Adif d'invertir molt poc en les Rodalies. Renfe ho desmenteix però el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya denuncia que el sistema ferroviari a Sants està "sobresaturat".

RedaccióActualitzat
L'accident entre dos trens a l'estació de Sants, que ha provocat 12 ferits i retards en diverses línies, ha obert una polèmica entre responsables de transports. Mentre que des del govern s'acusa Adif d'invertir molt poc en les Rodalies de Catalunya i de mantenir infraestructures que no són pròpies del segle XXI, el responsable de Rodalies ho desmenteix. A més, el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya ha denunciat que el sistema ferroviari concentrat a l'estació de Sants està "sobresaturat", és "rígid" i necessita d'inversions urgents.

El director general de Transports de la Generalitat, Pere Padrosa, que ha acudit a l'estació de Sants en conèixer l'accident, ha reclamat a Renfe "més inversió" i un "nou sistema de seguretat" en una xarxa que veu "estressada".

"Evidentment, tenim un sistema de seguretat antic, i, per tant ,un sistema que, per falta d'inversió, no està a l'altura de les circumstàncies, i aquestes situacions es podrien evitar en gran mesura", ha dit Padrosa.

"És inadmissible que en aquests moments, en ple segle XXI, tinguem el sistema de senyalització que tenim tenint en compte l'estrès que pateix tot el sistema de Rodalies de Barcelona i la gran mobilitat que té aquesta ciutat", ha declarat el responsable de transports de la Generalitat.

Davant aquestes declaracions, el director de Renfe-Rodalies de Catalunya, Miguel Pérez, ha explicat que les inversions "no han d'afectar" una maniobra que es realitza "diàriament".

"Desconeixem per què un tren s'ha encastat contra l'altre, però aquestes inversions no han d'afectar en absolut, ja que és un maniobra que es fa diàriament, de forma natural i a tot arreu, no havia d'haver passat, i no sabem per què s'ha aproximat tant", ha apuntat Pérez. Ha afegit que la maniobra és "autoritzada" pels encarregats i que s'ha de realitzar a una velocitat de 5 km/h, per la qual cosa no entén el que ha passat i per això s'ha obert una investigació.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut