El Vívid es reformula per oferir menys activitats però de més qualitat i obre espais emblemàtics per a fer-hi tastos

El Vívid es reformula per oferir menys activitats però de més qualitat i obre espais emblemàtics per a fer-hi tastos

El Vívid es reformula per oferir menys activitats però de més qualitat i obre espais emblemàtics per a fer-hi tastos

D'esquerra a dreta, el president del Consell Regulador de la DO Empordà, Xavier Albertí, la vicepresidenta del Patronat, Marta Felip, i el director, Ramon Ramos, a la presentació del Vívid, el 21 de m

D'esquerra a dreta, el president del Consell Regulador de la DO Empordà, Xavier Albertí, la vicepresidenta del Patronat, Marta Felip, i el director, Ramon Ramos, a la presentació del Vívid, el 21 de març de 2017. (Horitzontal)

ACN Girona.- L'abril es convertirà per quart any consecutiu en el mes del vi a l'Empordà. El festival Vívid oferirà més de 50 propostes on el vi és el protagonista. Enguany, els organitzadors han optat per reduir el nombre d'activitats (l'any anterior eren 75) per tal de millorar-ne la qualitat i també incorporar novetats com tastos en espais emblemàtics com el Castell de Recasens, el Monestir de Sant Pere de Rodes, la casa de l'Abad de Llançà o la torre del Museu del Suro de Palafrugell. L'enoturisme és una peça clau per als cellers de l'Empordà per donar a conèixer el seu producte. A més, té una incidència clara en les vendes que es fan directament al client. Segons dades del Consell Regulador de la DO Empordà, de les 5.800.000 ampolles venudes el 2016, un 11% van ser vendes directes des dels propis cellers. Enguany, i com a novetat, totes les activitats del Vívid es podran reservar directament al web del festival.

Amb l'objectiu de promocionar la ruta del vi de la DO Empordà, atraure visitants i omplir d'activitats un mes com l'abril (quan els viticultors no estan tan enfeinats), el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i el Consell Regulador van iniciar l'experiència del Vívid. El festival del vi arriba ja a la quarta edició i els organitzadors l'han volgut replantejar. Per una banda, s'ha reduït el nombre d'activitats (passa de 75 a 50) buscant que siguin de major qualitat i també distribuint-les de manera agrupada al territori. Cada setmana, les propostes es concentraran en un àmbit territorial concret i això farà que els visitants ho tinguin més fàcil per organitzar l'agenda i, fins i tot, poder compaginar més d'una activitat en un mateix dia.D'altra banda, també s'ha buscat obrir espais singulars i emblemàtics del territori per a fer-hi tastos. És el cas el castell de Recasens, el Monestir de Sant Pere de Rodes, la casa de l'Abad de Llançà o la torre del Museu del Suro de Palafrugell. A tots ells es faran degustacions del vi de l'Empordà. A més, el festival compta amb noves activitats. L'1 d'abril arrencarà amb una caminada popular entre vinyes a Capmany, un dels territoris amb més cultiu de vinya. Al final, es podrà degustar la 'butinatxa', una nova creació que combina la botifarra i la garnatxa. D'altres activitats noves és la posada en servei del que s'ha anomenat 'Vinibus' que sortirà cada dissabte des de quatre localitats per visitar diversos cellers. El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, ha justificat el decreixement del nombre d'activitats per tal de buscar una "major qualitat" en la proposta del Vívid. "Volem que el visitant pugui fer una descoberta del territori i oferir-li una programació més qualitativa que quantitativa", ha remarcat. Tot es pot reservar per InternetCom a novetat aquesta any, totes les activitats es podran reservar i pagar a través del web del festival. És una millora tecnològica que vol facilitar tant a visitants com a cellers la planificació de les activitats. S'han posat a la venda des d'avui 1.500 places a les activitats més restringides, tot i que n'hi ha d'altres (com la marxa popular) que no tenen aforament. A la llarga, i segons ha explicat Ramos, la voluntat és que alguns dels paquets que s'ofereixen especialment per al Vívid es puguin mantenir dins l'oferta de tot l'any. En l'organització del programa d'activitats hi participen els 27 cellers visitables que formen part de la DO. A més, també formen part de la iniciativa els 104 socis que integren el Club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà. Augment de les vendes directesEl president del Consell Regulador de la DO Empordà, Xavier Albertí, ha remarcat que les activitats d'enoturisme i de promoció dels cellers tenen una incidència en les vendes que es fan directament als cellers. El 2016 es va tancar amb 5.800.000 ampolles venudes, de les quals l'11% es van vendre directament als cellers. Són unes dades que, segons Albertí, augmenten any rere any. "Hi ha una relació entre les activitats de difusió i les visites, que es tradueixen en vendes directes", ha manifestat. Segons dades del Patronat de Turisme, l'any 2016, un total de 47.350 enoturistes van fer visites als cellers gironins. Les activitats del Vívid van, en bona part, adreçades al turista de proximitat. Així doncs, s'espera que s'hi apuntin sobretot persones procedents de la resta de comarques gironines, Catalunya, l'estat espanyol i la Catalunya del Nord. El fet que la Setmana Santa també caigui en abril és un fet que podria fer augmentar les visites, segons els organitzadors. En l'edició passada, es van registrar més de 7.000 visitants (un 30% més que el 2015) que van fer una despesa mitjana de 25 euros per persona. Es calcula que l'impacte econòmic al territori va superar els 480.000 euros. Per procedències, el 37% eren gironins, el 49% de la resta de Catalunya i el 17% internacionals.