El viatge promocional del TGV Madrid-Lleida s'acaba sense cap incident

Gairebé un any després de la data prevista i en ple debat sobre la seguretat del traçat, el TGV entre Lleida i Madrid ha fet la preestrena. Ha estat un viatge promocial per a periodistes a tres dies de l'explotació comercial de la línia, que començarà dissabte. En el dia de la seva inauguració s'ha fet dos recorreguts, un de Lleida a Madrid, que ha sortit a un quart de dotze de la capital del Segrià, i l'altre en sentit invers, tots dos amb una única parada a Saragossa. El TGV de Lleida ha arribat a l'estació madrilenya d'Atocha sense entrebancs. Tots dos trens han viatjat a una velocitat mitjana de 175 quilòmetres per hora.
El viatge promocional del TGV Madrid-Lleida s'acaba sense cap incident
TGV

El viatge promocional del TGV Madrid-Lleida s'acaba sense cap incident

Gairebé un any després de la data prevista i en ple debat sobre la seguretat del traçat, el TGV entre Lleida i Madrid ha fet la preestrena. Ha estat un viatge promocial per a periodistes a tres dies de l'explotació comercial de la línia, que començarà dissabte. En el dia de la seva inauguració s'ha fet dos recorreguts, un de Lleida a Madrid, que ha sortit a un quart de dotze de la capital del Segrià, i l'altre en sentit invers, tots dos amb una única parada a Saragossa. El TGV de Lleida ha arribat a l'estació madrilenya d'Atocha sense entrebancs. Tots dos trens han viatjat a una velocitat mitjana de 175 quilòmetres per hora.
La controvertida línia Madrid-Lleida del TGV ha viscut la seva preestrena pocs dies abans de la inauguració oficial de dissabte. Es tractava d'un viatge promocional per als mitjans de comunicació catalans, madrilenys i aragonesos, que han anat acompanyats pel president de Renfe i pel secretari d'estat d'Infraestructures, Benigno Blanco, el qual no pot determinar la data en què els trens d'aquesta línia aniran a la velocitat prevista de 350 quilòmetres per hora. En el viatge promocional, s'han fet dos recorreguts, un des de Lleida fins a Madrid, que ha sortit a un quart de dotze de la capital del Segrià, i l'altre en sentit invers, tots dos amb una única parada a Saragossa. Els dos trens han viatjat a una velocitat mitjana de 175 quilòmetres per hora. El TGV de Lleida ha arribat amb normalitat a l'estació madrilenya d'Atocha, ha complert l'horari, i fins i tot ha trigat uns minuts menys de les dues hores i quaranta minuts previstos. El TGV ha passat el primer examen abans d'entrar en servei dissabte que ve. Es tracta de la primera prova de foc des del febrer passat, quan es va haver de retardar la posada en marxa del TGV per diversos problemes. Aquest assaig general arriba marcat per la polèmica que segueix l'entrada en funcionament del servei. El descobriment de més esvorancs a prop de les vies, a Saragossa, la setmana passada, ha tornat a qüestionar la seguretat de la línia en els dies previs a la inauguració. Els geòlegs aragonesos insisteixen a advertir del perill que suposa la inestabilitat dels terrenys per on passa el tren, i la Generalitat continua demanant una auditoria que n'avali la seguretat, però el ministre de Foment es mostra inflexible.

NOTÍCIES RELACIONADES