El túnel de la plaça de les Glòries es farà a una profunditat de fins a 25 metres i costarà 170 milions

El túnel de la Gran Via passarà a 25 metres de fondària
El túnel de la plaça de les Glòries es farà a una profunditat de fins a 25 metres i costarà 170 milions
Barcelona

El túnel de la plaça de les Glòries es farà a una profunditat de fins a 25 metres i costarà 170 milions

El túnel de la Gran Via passarà a 25 metres de fondària
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La transformació visual de la plaça de les Glòries de Barcelona ja és un fet amb la desaparició del conegut com "escalèxtric" o "tambor". Després d'uns mesos de treballs per desmuntar tota l'estructura, l'aspecte de la zona ha canviat. Ara s'obre una nova fase de la urbanització de l'espai i soterrament del trànsit de la Gran Via.

I és que el nou túnel d'accés a la ciutat de Barcelona des del Maresme passarà per sota de la plaça de les GlòriesSeguirà, doncs, el traçat de la Gran Via, entre el carrer Castillejos i la rambla del Poblenou, i tindrà una longitud de gairebé un quilòmetre. La circulació dels vehicles, però, es farà per dos tubs independents, un per a cada direcció, que passaran per sota d'infraestructures ja existents, com el metro o Rodalies, a una profunditat de fins a 25 metres en el seu tram més profund.

L'ajuntament preveu que el soterrament es faci en dues fases i que comenci durant el 2015. Però el projecte encara s'ha d'aprovar pel plenari, ja que l'obra costaria 170 milions d'euros. 

Un cop el túnel entri en funcionament, es podrà construir el nou parc de les Glòries. Fins llavors es farà una urbanització temporal de la plaça, que comença ara, amb un jardí d'alzines o un espai per a activitats culturals sota una gran pèrgola. El que sí que ja s'ha posat en marxa aquest dimarts és un carril bici provisional que travessa la plaça.

VÍDEOS RELACIONATS