El túnel de Glòries no s'acabarà fins a finals del 2018, un any i mig més tard del previst

La previsió inicial era acabar-lo en dos anys i que estigués llest a mitjans del 2017, però l'obra trigarà 18 mesos més a causa de la complexitat tècnica i a les mesures de seguretat necessàries
El túnel de Glòries no s'acabarà fins a finals del 2018, un any i mig més tard del previst
Barcelona

El túnel de Glòries no s'acabarà fins a finals del 2018, un any i mig més tard del previst

La previsió inicial era acabar-lo en dos anys i que estigués llest a mitjans del 2017, però l'obra trigarà 18 mesos més a causa de la complexitat tècnica i a les mesures de seguretat necessàries
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player

L'empresa municipal Barcelona d'Infraestructures Municipals (BIMSA) ha explicat aquest dimecres que el túnel que farà passar el trànsit de la Gran Via per sota de la plaça de les Glòries trigarà 18 mesos més del previst a acabar-se. La previsió inicial era tenir-lo llest a mitjans de 2017, però la previsió s'ha recalculat per a finals del 2018.

Els motius que s'han al·legat per aquest considerable endarreriment són diversos: d'una banda, les obres prèvies d'un col·lector van trobar elements soterrats desconeguts i van provocar els primers endarreriments; de l'altra, el túnel doble que s'està construint ha de ser un metre i mig més profund que la previsió inicial. Hi ha hagut versions que han qualificat això d'error de càlcul, afirmació que nega l'empresa, que defensa que s'han trobat imprevistos que era impossible de detectar.

Per sota de quatre túnels més

Aquest túnel doble és l'obra més gran ara en marxa a Barcelona, i a més és d'alta complexitat, perquè arribarà fins a 25 metres de profunditat, per sota del nivell freàtic d'aigua, i perquè passa per sota de quatre túnels en ple funcionament, un del metro, dos de Rodalies i un d'Adif.

Això obliga a fer el gruix de la feina a la nit, quan el metro i Rodalies no funcionen, i a treballar amb lentitud i amb moltes mesures de seguretat, tant per no afectar el trànsit de trens com per incloure-hi tots els elements que garantiran la seguretat del túnel. L'error de càlcul ha acabat d'arrodonir-ho i complicar-ho tot més.

Queixes del grup municipal del PP

Aquest endarreriment l'ha denunciat Alberto Fernández Díaz, president del grup municipal del PP. En un comunicat, Fernández Díaz ha reclamat al govern municipal que "agilitzi les obres" per reduir l'endarreriment i per poder iniciar la segona fase del túnel el 2018, i l'ha acusat de mala gestió:

"La falta de previsió del govern de Colau en la gestió de les obres de la plaça de les Glòries allargarà encara més el col·lapse de trànsit que afecta els quatre barris adjacents."

Incògnites sobre el pressupost i sobre el segon túnel

Aquest túnel doble, que s'està construint entre els carrers Castillejos i Badajoz, és el primer tram d'una obra pressupostada en un total de 170 milions d'euros. El segon tram, entre Badajoz i la Rambla del Poblenou, hauria de començar a construir-se el 2018, però és una decisió que encara està pendent de confirmar-se.

El pressupost de la primera fase, la que s'està construint, és de 90 milions d'euros, però no està clar si l'endarreriment exigirà augmentar-lo. Fernández Díaz tem que el govern municipal posposi el segon túnel. BIMSA va dir aquest dimecres que aquesta decisió no es prendrà fins d'aquí a uns mesos.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS