Barcelona

El túnel de Bracons arriba al govern, però no anunciarà cap decisió fins després del 14-M

El consell executiu ha abordat el tema del túnel de Bracons, però no es farà pública cap decisió definitiva sobre el traçat de l'eix Vic-Olot fins després de les eleccions, segons ha dit el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal. El conseller de Medi Ambient, Salvador Milà, ha presentat un informe sobre els impactes ambientals del projecte actual i planteja tres solucions alternatives.

Actualitzat
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, defensa que, una vegada introduïts alguns canvis en el projecte, l'obra contractada pel govern anterior es pot paralitzar indefinidament. Com a alternativa, proposa que els treballs poden continuar de forma immediata a la comarca d'Osona, en un tram sobre el qual ja estan d'acord els dos departaments i els ajuntaments afectats. El conseller de Medi Ambient, amb el suport de l'informe elaborat pels tècnics del seu departament, defensa una revisió global del projecte, amb un estudi una declaració d'impacte ambiental nous. Aquest tràmit podria paralitzar tota l'obra durant un mínim de tres mesos, i obligaria a pagar una indemnització d'uns 260.000 euros mensuals (sense comptar els 15 primers dies) a l'empresa contractista. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va explicar ahir a l'Hospitalet de Llobregat, que l'obra de Bracons ha deixat de ser un tema de desacord entre els partits que formen el govern tripartit per ser una decisió que ha de prendre el govern. En aquest sentit, Nadal va afirmar que "el govern es prendrà el temps que sigui necessari per adoptar una decisió, en funció dels informes que presentin els dos departaments". Nadal va indicar que el govern està seguint el calendari previst per a la resolució d'aquest conflicte, i "possiblement passaran unes setmanes" abans que es prengui una decisió definitiva. La situació a dia d'avui dels treballs de construcció de l'eix Vic-Olot és aquesta. A l'exterior de la boca del túnel, hi ha com a única activitat el manteniment de les màquines per què no es rovellin. A dins de la galeria els treballs estan totalment parats; quan es van suspendre, fa tres setmanes, ja s'havien perforat uns 200 metres. Entre les opcions possibles per continuar les obres, però minimitzant-ne l'impacte, hi havia la de rebaixar de cota el túnel i reduir l'amplada de la carretera, de quatre a tres carrils. Des que es va constituir el govern de la Generalitat, hi ha hagut un seguit d'accions de diversos col·lectius i sectors que s'han posicionat a favor i en contra de continuar l'obra tal com estava projectada.
Anar al contingut