El transport públic a Barcelona congela les tarifes de l'any que ve

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolità també acorden ampliar la gratuïtat fins als 16 anys
El transport públic a Barcelona congela les tarifes de l'any que ve
Barcelona

El transport públic a Barcelona congela les tarifes de l'any que ve

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolità també acorden ampliar la gratuïtat fins als 16 anys
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) han anunciat la congelació de totes les tarifes del transport públic per a l'any que ve. La mesura suposa un cost d'uns 20 milions d'euros, la meitat dels quals els pagarà la Generalitat i l'altra meitat l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana.

El president, Carles Puigdemont, ha presidit aquest matí al Palau de la Generalitat una reunió de l'Autoritat del Transport Metropolità amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la resta d'integrants d'aquest organisme, amb el vicepresident de l'ATM, Antoni Poveda. A més de congelar les tarifes, a la reunió s'ha decidit, entre d'altres qüestions, convertir la T-12 en T-16, i ampliar així la gratuïtat dels desplaçaments per als joves de fins a 16 anys. 

També està previst un abonament gratuït per a tres anys per incentivar l'ús del transport públic. Hi hauria un abonament gratuït de tres anys per a les persones que donin de baixa vehicles vells i contaminants. A la trobada també hi ha hagut importants novetats sobre la reducció de la contaminació. Es crearà una targeta per a episodis ambientals, un bitllet d'anada i tornada especial que costarà 1,87 euros per als dies amb més contaminació a la Zona 1.

Falten deu milions per cobrir el dèficit

Carles Puigdemont ha "convidat" l'estat espanyol a assumir el seu paper en el finançament del transport públic amb els deu milions que falten per cobrir el nou dèficit que es generarà a l'ATM amb la congelació de tarifes, "tal com ja fa amb el transport públic de la Comunitat de Madrid."

Ada Colau ha destacat "la importància de l'acord en benefici de la ciutadania, ja que la congelació de tarifes suposa un gran esforç de les administracions". Segons l'alcaldessa, "ja sigui per raons socials o ambientals, cal apostar molt més pel transport públic". Colau també ha reclamat al govern espanyol que incrementi les seves aportacions a l'ATM i ha recordat que la despesa de l'administració central s'ha reduït dels 173 als 98 milions d'euros entre 2008 i 2016, mentre les aportacions de la Generalitat han passat dels 255 als 350 milions d'euros, les de l'Ajuntament de Barcelona, dels 89 als 128 milions, i les de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) dels 71 als 108 milions en el mateix període. L'alcaldessa ha demanat que les aportacions de l'Estat haurien de passar dels 98 milions actuals als 108 el 2017 i als 147 el 2018 i ha avançat que ja s'ha reclamat una reunió amb el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, per tractar aquest tema.

Antoni Poveda també ha reclamat a l'Estat que retorni als nivells de despesa a l'ATM anteriors a les retallades per garantir un correcte finançament del transport públic i ha demanat una llei de finançament del transport públic a l'àmbit estatal. Poveda ha explicat també que la targeta per als aturats tindrà un cost com la T-10, però es podrà usar durant tot un mes i donarà cobertura a persones sense feina o amb sous o percepcions socials inferiors al salari mínim interprofessional.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha recordat que s'ha batut aquest 2016 el rècord d'utilització del transport públic en l'àrea de l'ATM. Rull ha dit: "Cal proporcionar un transport públic de primeríssima qualitat per avançar en la recuperació de l'economia i per millorar la qualitat de l'aire. Per això cal que l'estat espanyol participi en el finançament del transport públic a Catalunya, al mateix nivell que ho fa a la Comunitat de Madrid."

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS