El Prat de Llobregat

El transport aeri de mercaderies al Prat continua a l'alça i aquest any creix ja un 2,5%

L'alimentació s'ha situat entre els productes que més s'exporten en avió, al costat de moda, fàrmacs i automòbils

Televisió de CatalunyaActualitzat

Gambes de Palamós fresques i envasades que, unes hores després de ser pescades, són consumides en una illa del Carib. És un exemple real d'exportació d'aliments frescos a través de l'aeroport del Prat. Un tipus de transport que, malgrat ser més car que el marítim i el terrestre, augmenta. El transport aeri permet arribar a mercats de més distància, i, per tant, les empreses poden ser més competitives.

L'alimentació s'ha situat entre els productes que més s'exporten en avió, al costat de moda, fàrmacs i automòbils. El seu elevat cost el fa especialment apte per a articles d'alt valor afegit que, majoritàriament, van destinats a mercats asiàtics i emergents, i a clients que premien la rapidesa.

El Prat és el segon aeroport espanyol, després de Barajas, amb més operacions comercials internacionals. Cada any es transporten des de d'aquí 100.000 tones de mercaderies i la tendència és a l'alça. El 2013 l'activitat comercial respecte a l'any anterior va pujar un 4%. I aquest 2014, de moment, l'augment ja és d'un 2,5%. Des que va començar crisi econòmica, la tendència s'ha invertit i es fan més exportacions de productes catalans, que no pas importacions. Un canvi de tendència que ha ajudat el Prat a ser més competitiu amb la resta d'Europa.

Un cop arriba la mercaderia a les instal·lacions de l'aeroport, ha de passar estrictes controls de seguretat, abans de pujar a l'avió. Es reparteix en dos tipus de vols: els de càrrega, únicament per transportar mercaderies, i els vols regulars, que transporten passatgers i material.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut