El Trambaix incorpora interventors per evitar que els passatgers hi pugin sense pagar

Es compleix el primer mes de funcionament del Trambaix, el tramvia del Baix Llobregat. Un total de 800.000 persones hi han viatjat durant aquestes primeres setmanes de servei. El 10% d'aquests passatgers, però, no han validat el bitllet com és preceptiu. Per això, a partir d'ara s'incrementarà la vigilància al Trambaix amb la figura dels interventors, que multaran amb 40 euros els passatgers sense bitllet.
El Trambaix incorpora interventors per evitar que els passatgers hi pugin sense pagar
Barcelona

El Trambaix incorpora interventors per evitar que els passatgers hi pugin sense pagar

Es compleix el primer mes de funcionament del Trambaix, el tramvia del Baix Llobregat. Un total de 800.000 persones hi han viatjat durant aquestes primeres setmanes de servei. El 10% d'aquests passatgers, però, no han validat el bitllet com és preceptiu. Per això, a partir d'ara s'incrementarà la vigilància al Trambaix amb la figura dels interventors, que multaran amb 40 euros els passatgers sense bitllet.
Actualitzat
El 10% dels passatgers no validen el bitllet quan pugen al Trambaix. Algunes persones no saben com picar el bitllet, i d'altres senzillament, es colen. Durant aquest primer mes, s'han fet els ulls grossos, perquè s'havien repartit milers de tiquets gratuïts. Des d'ara, però, la figura dels interventors vetllarà perquè això no passi. Qui no pagui s'arrisca a ser multat amb 40 euros. En el primer mes de funcionament, 800.000 persones han estat usuàries del Trambaix. Habitualment, transporta de 26.000 a 30.000 persones els dies feiners. Els dissabtes, hi viatgen unes 25.000 persones, i els diumenges, aproximadament 20.000. El trajecte amb més públic és el de Cornellà Centre a Zona Universitària, Palau Reial i Maria Cristina. La parada on puja més gent és la de Francesc Macià de Barcelona, origen de línia, però on no hi ha possibilitat de transbordar amb el metro. A Barcelona hi pugen el 45% dels passatgers, seguit d'Esplugues i Cornellà. L'assignatura pendent és l'increment de la velocitat a la Diagonal de Barcelona, on el Trambaix va més lent per problemes amb la sincronització dels semàfors. El civisme dels conductors ha millorat, però encara hi ha ensurts i petites topades.

NOTÍCIES RELACIONADES