El TNC recupera "Una història catalana" amb nou repartiment i format més ambiciós

L'obra són en realitat tres històries que es desenvolupen entre la transició democràtica i la Barcelona olímpica i que queden enllaçades en la tercera part on canvia l'escenografia i el públic viu més de prop un final gairebé apocalíptic.
El TNC recupera "Una història catalana" amb nou repartiment i format més ambiciós
Barcelona

El TNC recupera "Una història catalana" amb nou repartiment i format més ambiciós

L'obra són en realitat tres històries que es desenvolupen entre la transició democràtica i la Barcelona olímpica i que queden enllaçades en la tercera part on canvia l'escenografia i el públic viu més de prop un final gairebé apocalíptic.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El Teatre Nacional de Catalunya recupera "Una història catalana", escrita i dirigida per Jordi Casanovas, que ja es va programar fa dues temporades a la Sala Tallers amb molt d'èxit i que ara torna a la Sala Gran fins al 7 d'abril en un format ampliat i amb un nou repartiment.

"Una història catalana" són en realitat tres històries que es desenvolupen entre la transició democràtica i la Barcelona olímpica. La primera, al Pallars, amb intents d'expropiació i bruixes pel mig, interpretada en català de muntamnya per uns actors que es multipliquen. La segona passa a Nicaragua, on un intrèpid aventurer amb motxilles de tota mena a l'esquena lluita amb la guerrilla sandinista. I la tercera se situa al barri de la Mina, on un gitano extret de les millors pel·lícules de Saura vol ser català i aprofitar-se de la bombolla immobiliària.

Les tres històries queden enllaçades en la tercera part de l'espectacle, on canvia l'escenografia i el públic viu més de prop un final gairebé apocalíptic. Una història de més de tres hores que es veu beneficiada d'uns actors finíssims, com Andrés Herrera, David Bagés, Lluïsa Castell, Borja Espinosa i Pep Cruz, i d'una ambició teatral mai vista en un autor català contemporani .

La reestrena ha coincidit amb el tancament de la Sala Tallers, que aquest cap de setmana acull l'última funció. El dia de l'estrena de l'obra de Casanovas, el moviment Marea Roja ho va denunciar al vestíbul sota la mirada del mateix director. Sobre aquesta qüestió, Casanovas ha manifestat: "És un gran error tancar espais, entenc que hi ha unes dificultats econòmiques molt grans en aquests moments, però precisament és el moment de donar les claus i el talent a una gent que a més a més del talent també ha crescut amb una capacitat de gestió".

VÍDEOS RELACIONATS