TGV

El TGV salvarà el Llobregat a l'altura del Prat per un pont i es cobriran 300 metres més de via

El Ministeri de Foment, la Generalitat i els municipis de la comarca del Baix Llobregat han tancat l'acord pel qual el TGV passarà soterrat pel Prat i travessarà el riu Llobregat per un pont a la sortida del municipi. El conseller d'Obres Públiques, Felip Puig, s'ha mostrat satisfet per l'acord, que es firmarà dilluns també a Madrid, perquè segons diu s'han aconseguit tots els objectius plantejats. L'acord estableix que serà la Generalitat l'encarregada de projectar, finançar i construir l'estació intermodal del Prat de Llobregat i la implantació del sistema de llançadora cap a l'aeroport.

Actualitzat
El TGV salvarà el riu Llobregat, a la sortida del municipi del Prat, per un pont, i no soterrat com es volia des de Catalunya. La Generalitat ja feia setmanes que s'havia resignat a acceptar la proposta del govern espanyol que el tren passés per sobre el riu, i no per sota. Per això, les darreres negociacions amb el ministeri s'havien centrat a aconseguir el màxim de compensacions per al Prat. Es cobriran 300 metres més de via, de manera que el tren serà subterrani fins a la zona industrial, a l'altura del carrer de les Moreres. Per això s'han trobat totes les parts a Madrid. Després de 3 hores i mitja de reunió, el Ministeri de Foment, la Generalitat i els municipis de la comarca del Baix Llobregat han tancat l'acord, que es firmarà dilluns que ve a Madrid, el qual permetrà establir el traçat definitiu de l'entrada del TGV a Barcelona. El conseller d'Obres Públiques, Felip Puig, s'ha mostrat satisfet perquè, segons ha dit, s'han aconseguit tots els objectius plantejats.
Anar al contingut