El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt

Encara caldrà esperar un temps perquè el TGV entre Madrid i Lleida faci honor al seu nom. De moment, els que hi viatgin s'hauran de conformar a fer-ho a una velocitat discreta per a un tren d'aquestes característiques, uns 200 km/h. Una velocitat semblant a la de l'Euromed, per sota dels rècords que es van anunciar i per sota, també, de l'AVE Madrid-Sevilla. Els sistemes de seguretat, així, impedeixen que de moment arribi als 300 o 350 quilòmetres per hora a què hauria d'anar. El sistema vell es mantindrà fins que el nou no hagi passat les proves necessàries.
El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt
TGV

El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt

Encara caldrà esperar un temps perquè el TGV entre Madrid i Lleida faci honor al seu nom. De moment, els que hi viatgin s'hauran de conformar a fer-ho a una velocitat discreta per a un tren d'aquestes característiques, uns 200 km/h. Una velocitat semblant a la de l'Euromed, per sota dels rècords que es van anunciar i per sota, també, de l'AVE Madrid-Sevilla. Els sistemes de seguretat, així, impedeixen que de moment arribi als 300 o 350 quilòmetres per hora a què hauria d'anar. El sistema vell es mantindrà fins que el nou no hagi passat les proves necessàries.
Actualitzat
La simulació del sistema homologat europeu de control i seguretat del trànsit de trens és un sistema innovador que havia de funcionar en una línia que havia de ser pionera a Europa, la de Madrid a Lleida. Amb aquest sistema d'última generació es poden aconseguir velocitats de 300 i 350 quilòmetres per hora. Amb unes balises o per ràdio es dóna informació continuada de la velocitat i dades sobre la infraestructura i sobre qualsevol problema que hi hagi a la via. Però aquest sistema tan modern no està a punt per a la línia de Madrid a Lleida. Així, doncs, quan es posi en marxa la línia, el sistema de seguretat dels trens que es farà servir serà l'avís de senyal i frenada automàtica, un sistema que funciona a la xarxa ferroviària espanyola des dels anys setanta. Amb aquest sistema, però, la velocitat dels trens només pot arribar als 200 quilòmetres per hora. Una velocitat semblant a la de l'Euromed, per sota dels rècords que es van anunciar i per sota, també, de l'AVE Madrid-Sevilla. Aquest sistema es mantindrà fins que el nou sistema homologat europeu no hagi passat les proves necessàries.