El TGV anirà soterrat a Sarrià de Ter i la línia convencional s'allunya del barri vell gironí

El Ministeri de Foment ha presentat a Girona el traçat de l'arribada del TGV a la ciutat. Finalment, entre les dues propostes que hi havia sobre la taula, s'ha optat per allunyar les vies del tren convencional del barri vell de la localitat, tal com havien recomanat alguns estudis geològics. El tren passarà soterrat per Sarrià de Ter. Els dos traçats entraran paral·lels des de Fornells fins a l'estació central de Girona, que se situarà a l'àmbit comprès entre les places d'Espanya i d'Europa. El cost total de construcció de les vies serà de gairebé 670 milions d'euros.
El TGV anirà soterrat a Sarrià de Ter i la línia convencional s'allunya del barri vell gironí
Girona

El TGV anirà soterrat a Sarrià de Ter i la línia convencional s'allunya del barri vell gironí

El Ministeri de Foment ha presentat a Girona el traçat de l'arribada del TGV a la ciutat. Finalment, entre les dues propostes que hi havia sobre la taula, s'ha optat per allunyar les vies del tren convencional del barri vell de la localitat, tal com havien recomanat alguns estudis geològics. El tren passarà soterrat per Sarrià de Ter. Els dos traçats entraran paral·lels des de Fornells fins a l'estació central de Girona, que se situarà a l'àmbit comprès entre les places d'Espanya i d'Europa. El cost total de construcció de les vies serà de gairebé 670 milions d'euros.
Actualitzat
La línia de tren convencional i la del d'alta velocitat entraran a Girona en paral·lel des de l'estació de mercaderies, on se soterraran, fins a arribar a l'altura de l'actual terminal de passatgers. Un cop aquí, es bifurcaran: la del TGV se'n va cap al nord, passant per sota el parc de la Devesa i el riu Ter en direcció a Sarrià de Ter, en un traçat pràcticament idèntic al que es preveia fins ara. La línia d'ample ibèric, en canvi, s'ha variat una mica, allunyant-la del barri vell i apropant-la a l'Onyar. D'aquesta manera s'evita passar per una zona que havia despertat dubtes per l'estabilitat del subsòl.

L'estudi informatiu del projecte ha arribat a l'Ajuntament, que ara l'haurà d'estudiar. A més, falta el vistiplau del Ministeri de Foment. De moment, però, la definició del traçat desencalla una mica més un dels punts més delicats del traçat del TGV a les comarques gironines, per al qual s'ha previst un pressupost de 670 milions d'euros que també preveu el soterrament al pas per Sarrià. El que encara no se sap és com serà i on s'ubicarà exactament l'estació, que serà compartida per les dues línies.