Internet

El Telenotícies Online creix un 111% en el primer trimestre del 2003

El Telenotícies Online, un dels dos portals informatius de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, juntament amb el "catalunyainformacio.com", ha experimentat durant el primer trimestre de l'any un creixement del 111%, que l'ha dut, en el rànquing mundial que confecciona la companyia nord-americana Alexa, al lloc 47.276 dels webs més vistos del món. En la classificació corresponent a l'últim trimestre del 2002, el "telenoticies.com" ocupava el lloc 72821. Del primer trimestre d'aquest any, també se n'ha de destacar el creixement del portal de Televisió de Catalunya, "tvcatalunya.com", que ha passat del lloc 39.791 al 24.446 del rànquing mundial, amb una variació a l'alça del 79%.

Actualitzat
JOAN BESSON, Editor
Aquesta classificació, que recull la mitjana dels tres primers mesos de l'any, no reflecteix, però, l'impacte que ha generat el conflicte de l'Iraq, que els usuaris catalans han seguit massivament a través dels dos portals informatius de la CCRTV. Així, si s'agafés la mitjana d'aquesta última setmana, el "www.telenoticies.com" ocuparia avui el lloc 21.047 i, en el conjunt de les últimes setmanes, s'hauria situat ja en el lloc 32.759 del rànquing mundial. Un dels competidors directes del Telenotícies Online, La Malla, el portal del Consorci de Comunicació Local (CCL) i que depèn de la Diputació de Barcelona, ocupa el lloc 41.938, però funciona des del 1999 i ja té una forta implantació. En canvi, el Telenotícies Online, en funcionament des del 27 de juny de l'any passat, està en plena fase de consolidació i, segons les previsions, encara té força lluny el seu sostre potencial. Així mateix, avui, la pàgina de Televisió de Catalunya ja estaria en el lloc 15.604 de les més vistes a tot el món si només es tingués en compte l'última setmana. Per la seva banda, l'altre portal de la CCRTV amb més audiència, el "3xl.net", continua molt ben classificat i ocupa la posició 37.016 del rànquing mundial. Pel que fa al Catalunya Informació Online, ha pujat un 64% en els últims tres mesos i avui ocupa el lloc 171.903 de la classificació mundial, mentre que Catalunya Ràdio està situada en la posició 71.987, amb un increment del 91% en el primer trimestre d'any. Els resultats dels portals de la CCRTV són especialment bons quan es comparen amb els del grup de RTV Espanyola, que, si bé té situat el seu web en el lloc 10.214 del món, es dirigeix a un públic potencial de més de 350 milions d'usuaris. Evidentment, el potencial d'usuaris en català és molt més baix, xifrat en uns 11 milions de persones que parlen aquesta llengua. Dels webs de Catalunya controlats per Alexa, i que utilitzen el català, el portal de "la Caixa" continua sent el més ben classificat, en la posició 1.314, i a continuació hi ha els portals de l'Ajuntament de Barcelona, del govern valencià i de la Generalitat de Catalunya, en aquest ordre. L'edició digital del diari "La Vanguardia", en el lloc 1.914, és el més ben classificat dels mitjans de comunicació catalans, i en l'àmbit espanyol el diari "El Mundo" ocupa el lloc 233 del rànquing mundial. "El País" i l'"Abc" ocupen, respectivament, les posicions 989 i 1.316. Dels mitjans de comunicació catalans escrits en català, el portal Vilaweb, pioner en els territoris de parla catalana i dirigit per Vicent Partal, continua sent el més vist, i està en el lloc 10.912 del món. Del primer trimestre de l'any també s'han de destacar molt especialment els resultats del confidencial català E-notícies, que dirigeix Xavier Rius i que, de figurar a finals de l'any passat en la posició 111.140, ha passat a ocupar el lloc 35.209, amb un creixement del 329%. En un moment en què Internet ha afermat la seva posició en el món de la comunicació -com s'està veient en la guerra contra l'Iraq- i els negocis, després de la primera selecció de projectes empresarials de finals dels anys noranta, els portals de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, al marge del servei públic que ofereixen, representen un dels millors aparadors comercials per als productes i negocis que es fan a Catalunya, amb més de quinze milions de pàgines vistes i acceptades per l'OJD durant el mes de febrer. I quan s'esperen amb expectació els resultats del mes de març.
Anar al contingut