El Telèfon de l'Esperança rep gairebé 20.000 trucades el 2013 i està desbordat

El Telèfon de l'Esperança supera el seu "rècord històric" després de gairebé arribar a les 20.000 trucades l'any passat, als 45 anys. L'entitat està "desbordada" per la falta de recursos per fer front a l'augment de la demanda.
El Telèfon de l'Esperança rep gairebé 20.000 trucades el 2013 i està desbordat
Barcelona

El Telèfon de l'Esperança rep gairebé 20.000 trucades el 2013 i està desbordat

El Telèfon de l'Esperança supera el seu "rècord històric" després de gairebé arribar a les 20.000 trucades l'any passat, als 45 anys. L'entitat està "desbordada" per la falta de recursos per fer front a l'augment de la demanda.
Redacció
La revista del Telèfon de l'Esperança.

20.000 trucades el 2013 desborden el Telèfon de l'Esperança.

El Telèfon de l'Esperança ha arribat al "rècord històric" de trucades al cap de 45 anys de funcionament després de rebre'n 19.935 el 2013, fet que suposa un augment del 14% en dos anys, tenint en compte que el 2011 es van fer 17.500 atencions.

La presidenta de la Fundació Ajuda i Esperança, Maria Rosa Buxarrais, que ha atribuït les xifres a la crisi, ha admès que l'organització està "desbordada" per la falta de recursos econòmics per fer front a l'augment de la demanda.

 El 73% del total d'usuaris són dones, d'entre 31 i 70 anys, solteres o vidues (53%) i que viuen a la demarcació de Barcelona (50%).

"La majoria truquen angoixades i fins i tot algunes en estat límit", ha dit Buxarrais, que ha revelat que unes 200 persones han manifestat desitjos suïcides, que es cataloguen com a "situacions límit" i es deriven a un professional.

La principal preocupació és "tot allò relacionat amb les relacions entre adults", com baralles derivades de problemes econòmics, angoixa a l'entorn laboral i rebuig social, entre altres motius.

El 42% dels usuaris del telèfon tenen algun tipus de malaltia mental diagnosticada, sobretot ansietat i depressió, tot i que "el factor més comú entre totes les persones són les dificultats econòmiques, que deriven en molts altres problemes".

Contenir l'angoixa

A l'altra banda del telèfon hi ha 200 voluntaris formats per contenir l'angoixa dels seus interlocutors i informar-los dels recursos públics dels quals disposen per poder superar la seva situació.

"Ells no jutgen, sinó que atenen i acompanyen de manera incondicional els qui els parlen", ha manifestat Buxarrais, que ha exalçat el valor terapèutic de l'escolta activa, una tasca per la qual la Fundació Ajuda i Esperança, que gestiona el servei, va ser reconeguda amb la Creu de Sant  Jordi el 2009.

El Telèfon de l'Esperança és el  93 414 48 48.