El soterrament de les vies del tren de l'Hospitalet, més de vint anys al calaix

L'Hospitalet fa més de dues dècades que reclama el soterrament de les vies
El soterrament de les vies del tren de l'Hospitalet, més de vint anys al calaix
L'Hospitalet de Llobregat

El soterrament de les vies del tren de l'Hospitalet, més de vint anys al calaix

L'Hospitalet fa més de dues dècades que reclama el soterrament de les vies
Actualitzat
Rodalies a l'Hospitalet de Llobregat

Rodalies a l'Hospitalet de Llobregat

Ja el 1995, Bellvitge i el Gornal reclamaven que l'estació de Rodalies de Renfe fos accessible. Encara esperen els ascensors que l'any passat es van tornar a prometre. Però, tot i així, a l'Hospitalet no hi ha hagut grans manifestacions, ni ultimàtums, ni exigents declaracions pel soterrament de les vies.

Quan Núria Marin és nomenada alcaldessa, el 2008, s'està redactant el projecte que Foment havia anunciat dos anys abans i que s'havia de pagar amb els diners de la disposició addicional tercera de l'Estatut, uns diners que no han arribat mai. Es va arribar a fer una presentació pública el 2009 amb un anunci important, per part de Luis de Santiago, director general infraestructures Ministeri de Foment.

"Primer fem una nova estació, que ara no existeix, i a més, farem un intercanviador amb dues línies de metro: la Línia 9 i la Línia1".

La primera data de finalització va ser el 2012, primera i única. El projecte ha passat massa anys al calaix, que l'any passat el president Rajoy i el seu ministre de Foment van començar a obrir.

Però les obres no comencen, malgrat la pressió conjunta de l'Ajuntament i la societat civil. Aixi ho ha explicat Carme Morros, de la Plataforma l'Hospitalet sense Vies.

"Quan veurem les màquines, que és la manera d'entendre que l'obra es tira endavant".

L'Hospitalet compartia reclamació amb Montcada -projecte en marxa- i amb Sant Feliu de Llobregat -anunciat ja pel Ministeri- i també amb la resta de l'àrea metropolitana.

Perquè el soterrament de les vies de la línia R2 cap a Vilanova i la construcció de l'intercanviador de la Torrassa beneficia tota la zona. Segons estudis de l'Institut Cerdà, es podria augmentar un 150% la circulació de tren en aquesta línia, la més saturada de Rodalies.