El sistema de frens ABS a les motos evitaria fins a 100 morts en accidents cada any a Espanya

La incorporació dels sistema de frens ABS a les motos evitaria fins a 100 morts en accidents de trànsit cada any a l'estat espanyol, segons el RACC. Aquest sistema de frenada encara no és obligatori per a aquest tipus de vehicles, però els fabricants s'han compromès que el 2015 ja estigui implantat al 75% del parc. La Comissió Europea, per la seva part, estudia que el 2017 sigui obligatori per a motos de gran cilindrada.
El sistema de frens ABS a les motos evitaria fins a 100 morts en accidents cada any a Espanya
Barcelona

El sistema de frens ABS a les motos evitaria fins a 100 morts en accidents cada any a Espanya

La incorporació dels sistema de frens ABS a les motos evitaria fins a 100 morts en accidents de trànsit cada any a l'estat espanyol, segons el RACC. Aquest sistema de frenada encara no és obligatori per a aquest tipus de vehicles, però els fabricants s'han compromès que el 2015 ja estigui implantat al 75% del parc. La Comissió Europea, per la seva part, estudia que el 2017 sigui obligatori per a motos de gran cilindrada.
Actualitzat
Un grup de motoristes fent carreres.

La Comissió Europea estudia que el 2017 sigui obligatori el sistema de frens ABS per a motos de més de 125 centímetres cúbics.

Reduir la distància de la frenada i mantenir l'estabilitat de la moto són dos grans avantatges del sistema ABS, i contribuirien clarament a la reducció de morts i ferits. És més, segons l'estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya, aquest sistema de frens evitaria fins a 100 morts en accidents de trànsit cada any a l'estat espanyol.

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha manifestat, en aquest sentit: "Segurament després del casc aquest és l'element de seguretat que més pot contribuir en la reducció de la sinistralitat en motos a les carreteres."

Actualment, a Europa un 35% dels clients escull el sistema de frens ABS per a motos i el compromís dels fabricants és que el 2015 ja estigui implantat al 75% del parc.

La CE, per la seva part, estudia que el 2017 sigui obligatori per a motos de més de 125 centímetres cúbics.